„Recomandări” de la OJPC

E bine, e chiar necesar să ni se dea „recomandări”, să fim atenţionaţi de cei direct răspunzători de calitatea produselor alimentare de care avem nevoie zi de zi, nu numai de sărbători.

Însă mult mai bine, mult mai necesar ar fi ca cei de la OJPC să mai iasă pe teren din cand in cand să vadă, să constate ce se întâmplă în magazinele alimentare.

În două rânduri, dimineaţa înainte de 8, am văzut cum vânzătoarea unui magazin alimentar din zona în care locuiesc amesteca ouă nedatate, ouă din gospodăria proprie sau a rudelor de la ţară, printre ouăle datate, primite de la avicola.
Şi totul la vedere, fără jenă, fără frică, dovadă că nu era nici la primul, nici la al doilea gest de acest fel.

Suntem în preajma unei mari sărbători. De la lăsata secului lumea de la ţară a tot ţinut post şi a adunat ouă care de mult nu mai sunt proaspete.

Oare ştim ce cumpărăm, ştim câte ouă, adunate de săptămâni întregi, vor fi amestecate printre ouăle datate?

Nu, nu ştim pentru că atunci când cumpărăm la grămadă, nu stăm noi, cumpărătorii să verificăm fiecare ou în parte să vedem dacă e sau nu datat.

La fel mă întreb dacă se poate ca ouăle din gospodăria proprie să fie vândute prin magazinul alimentar la preţ de alimentară, oare de câte ori am cumpărat brânză de vaci vrac, smântână vrac, cârnaţi proaspeţi făcuţi acasă şi vânduţi prin alimentară, ori alte şi alte produse preparate în gospodării individuale?

S-a cerut de nenumărate ori ca brânza de vaci şi smântâna să fie vândute la cutie sau în pachete.

Nimeni nu aude şi noi nu ştim ce cumpărăm şi, mai ales, ce mâncăm şi de ce ne îmbolnăvim.

Tot în această zonă, e drept cam departe de centru, mizeria din magazine, mirosul de alterat, stricat, vechi, învechit te izbeşte de la intrare.

Dacă nu eşti atent la ce cumperi şi revii la magazin cu produsul alterat ori cu termenul de valabilitate expirat, vai de capul tău, client! ce păţeşti…

De ce patronii de magazin obligă vânzătorii să vândă toată marfa, chiar alterata ori cu termenul de valabilitate expirat, că altfel îi pune patronul să plătească marfa nevândută?

OJPC-ul ştie de acest lucru? Si daca stie, de ce il tolereaza?

De ce nu toată pâinea feliată are scrisă data expirării?

Ce înseamnă valabil 48 de ore fără data fabricaţiei scrisă, trecută pe etichetă? ?

De ce cumpărăm pâine mucegăită cu toate că vânzătoarea jura că feliata e primită de dimineaţă?

De ce, aşa cum s-a cerut adesea, pâinea nu e ambalată în pungi?

Suntem departe, foarte departe de a avea un comerţ civilizat aşa cum au alte state sau cum cere UE.

Legi care să oblige la a avea un comerţ civilizat sunt, slava Domnului.

Nu are cine însă cine să le aplice pentru că este incomod să ieşi pe teren din biroul cald, comod, odihnitor…

Dar, pentru cei care ar trebui sa le aplice este mai simplu sa dea sfaturi, sa faca recomandari…

Repet, din birou…

Cred că ar trebui ca salariaţii de la OJPC să meargă des pe teren, dar fără clopoţei, ca să constate singuri ce fel de comerţ se face când lucrătorii din comerţ şi mai ales cei din comerţul alimentar se ştiu neverificaţi.

One thought on “„Recomandări” de la OJPC

  • miercuri, 25-08-10 la 9:05
    Permalink

    Buna ziua

    As vrea sa fac si eu o plangere cu privire la calitatea serviciilor oferite de cei de la Valea Uzului. De duminica 22.08.2010 nu mai este apa curenta in municipiul Onesti, sub pretextul unei avarii. Dar aceeasi avarie a fost si acum o saptamana, cand a fost oprita apa iar pentru doua zile. Si aceeasi avarie a fost si acum 3 saptamani cand a fost oprita apa de doua ori in decurs de o saptamana. Nu stiu daca este normala o asemenea bataie de joc la adresa consumatorilor, sau daca este normal ca cei de la Valea Uzului sa profite in asa hal de faptul ca sunt singurii distribuitori de apa potabila in Onesti.
    Va multumesc.
    O zi buna

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.