Clasa auto „Premium” şi autoturismele second hand au vânzări în creştere în România

În prima jumătate a anului 2012 în România au fost înmatriculate peste 30.000 de autoturisme, în creştere cu 12,5% faţă de perioada similară a anului trecut, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În contextul în care vânzările de maşini noi au scăzut cu aprox. 25% în ţara noastră, mare parte din piaţă a fost acaparată de segmentul auto second hand.

Astfel, până în prezent în anul 2012, datele de vânzări raportate de către operatorii din piaţă arată că scăderea vânzarilor continuă şi adânceşte criza pe care o traversează sectorul auto din România.

În Europa înmatriculările de autoturisme noi şi second hand fluctuează în funcţie de starea economică a ţărilor în cauză. Astfel, Portugalia şi Grecia au înregistrat o scădere cu aproximativ 40%, în timp ce în Ungaria şi Estonia sunt creşteri de 20%.

În mod paradoxal, producătorii auto de lux vând bine în România, clasa premium înregistrând creşteri în vânzări. Astfel, Ferrari şi-a epuizat cotele alocate pentru ţara noastră, iar cei de la Porsche au crescut perioada de aşteptare pe liste.

În ceea ce priveşte cumpărătorii cu venituri medii, siteurile de anunţuri auto sunt pline de oferte care de care mai tentante. Un autoturism folosit are un preţ mult mai scăzut decât unul nou şi poate oferi confort sporit faţă de o maşină abia scosă de pe banda de producţie, dar cu dotări mai puţine.

Conform autosursa.ro, site de anunţuri auto gratuite, românii preferă să aleagă pe internet cea mai convenabilă oferta. Alegând un autoturism second hand, proprietarii beneficiază de tarife mai scăzute a impozitelor şi asigurărilor de tip CASCO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.