Primul segment din Autostrada Moldovei A7 scos la licitație

Primul tronson din cele patru ale Autostrăzii A7 care se află acum în etapa de realizare a Proiectului Tehnic va fi scos la licitație de execuție în acest an, a anunțat șefa Companiei de Drumuri. Este vorba de tronsonul de la Ploiești la Buzău, urmând ca apoi să fie scoase la licitație și restul tronsoanelor pe ruta Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani. La Bacău deja 16 km din A7 sunt în stadiu avansat de construcție, cu șanse bune să fie gata anul următor.

„Autostrada A7 are șase tronsoane, două dintre ele sunt în faza finală a achiziției pentru SF și proiectare – mă refer la cele de la Pașcani la Suceava și Siret. Suntem în stadiu avansat în zona de sud a proiectului, respectiv pe Ploiești – Buzău – Bacău – Pașcani. Primul tronson pe care ne-am propus să-l lansăm în achiziție publică de lucrări la finele anului, sperăm, în funcție de cum decurge și studiul geo, va fi Ploiești – Buzău, în lungime de 65 de kilometri. Analizăm câte loturi vor fi, dacă vor fi două, dacă vor fi trei”, a spus Mariana Ioniță, directorul Companiei de Autostrăzi la un eveniment desfășurat cu Universitatea Tehnică București, potrivit Hotnews.ro.

„Până la Pașcani, din datele de trafic ieșite și din analiza multicriterială 2, va fi autostradă. Proiectantul acum desfășoară activitate privind studiul de fezabilitate, proiect tehnic, caietul de sarcini și ne va asista și pe perioada achiziției publice”, a mai spus Ioniță.

Proiectul A7/DX5 reprezintă practic „coloana vertebrală” a Moldovei – va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație – unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

Pe cei aproape 320 de kilometri de la Ploiești la Pașcani (minus Centura Bacău), actualele contracte prevăd realizarea Studiului de Fezabilitate (care nu a mai fost realizat niciodată până acum), dar și a proiectului tehnic. Astfel, odată finalizată această documentație, viitorii constructori vor trebuie doar să execute lucrările, fără a mai realiza și proiectul. Mai multe despre desfășurarea contractelor de pe A7.

Pe circa 16 km lângă Bacău e DEJA în construcție prima porțiunea din A7. Lotul face parte dintr-un proiect mai mare (Centura Bacău – 32 km în total). Cei 16 km din A7 ar urma să fie gata în prima parte din 2021, deși autoritățile speră chiar la o finalizare în 2020.

De la Pașcani la Suceava și mai departe la Siret – în total 102 km – au fost lansate licitațiile pentru studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru drum expres – în cadrul contractelor se va determina un traseu și, conform caietului de sarcini, se va analiza și opțiunea de a realiza proiectul direct ca autostradă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.