Judetul Bacau, al doilea pe tara la teza de la limba romana
70,82% din elevii de clasa a VII-a care au susţinut, în data de 17 mai, teza cu subiect unic la limba şi literatura română, au obţinut note de 5 şi peste 5. Printre judeţele cu procentaj ridicat se regăsesc Suceava – 78,46%, Bacău – 78,09% şi Caraş Severin – 76,23%. Cele mai mici procente s-au înregistrat în judeţele Harghita – 44,43%, Botoşani – 57,21% şi Covasna – 59,09%.
Gradul de dificultate a fost mediu oferind posibilitatea fiecărui elev să se regăsească ierarhic pe o scară a valorii determinată de baremul de evaluare şi notare.
Proba a fost susţinută de 95,50% din elevii înscrişi pe liste. Astfel, la nivel naţional, din totalul de 222.876 elevi (118.223 în mediul urban şi 104.653 în mediul rural) s-au prezentat 213.732 elevi. Cea mai bună prezenţă s-a înregistrat în judeţele Cluj – 98,17%, Brăila – 97,87% şi Arad – 97,67.
Între 5 şi 5.99 (inclusiv) au fost obţinute 40.556 note (18,98%), iar între 9 şi 10 inclusiv – 15.701 note (7,35%). Primele trei judeţe cu număr mare de note de 10 raportat la numărul total de elevi prezenţi sunt Alba, Giurgiu şi Dolj. Între 7 şi 8.99 s-au înregistrat 58.904 note, cu 22.709 mai mult decât notele cuprinse între 6 şi 6.99.
Teza s-a desfăşurat în condiţii normale şi nu s-au înregistrat situaţii deosebite. Subiectele au fost elaborate conform programei şcolare pentru clasa a VII-a semestrul II, iar cerinţele au acoperit obiectivele programei şcolare.
A doua sansa
Conform metodologiei de organizare şi desfăşurare, calendarul după care se desfăşoară tezele cu subiect unic are două perioade speciale.
1. Prima este destinată elevilor care au absentat la prima sesiune, însă a căror situaţie nu impune amânarea încheierii situaţiei şcolare. Aceştia vor susţine tezele în zilele de 5 iunie (matematică), 8 iunie (Limba şi literatura maternă) şi 12 iunie (Limba şi literatura română).
2. A doua perioadă specială (luna august) este destinată elevilor care au fost amânaţi în semestrul I conform articolului 65 din Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul MEdC nr. 4925/08.09.2005.