Dupa Sandero, Logan, Logan MCV si vehiculele utilitare Logan VAN si Logan Pick-Up, Dacia intra pe piata vehiculelor 4×4 cu modelul Duster. Dacia Duster este un model 4X4 robust, fiabil si usor de intretinut, destinat clientilor care au nevoie in utilizarea cotidiana de un vehicul cu capacitati 4×4 reale.
Cu Duster, Dacia arata ca este posibil sa propui un vehicul de teren functional, abordabil si ecologic. Marca Dacia, care a bulversat piata auto odata cu lansarea modelului Logan in 2004, dovedeste acum, odata in plus, capacitatea sa de a rasturna codurile stabilite.
Dacia Duster este fabricat in uzina din Mioveni. Incepand din primavara anului 2010, el va fi vandut in cele doua versiuni, 4X2 si 4X4, in Europa, in Turcia si in tarile din Nordul Africii (Maghreb).
Duster este un vehicul cu ambitii internationale, atat comerciale cat si industriale. Lansarea sa va avea loc progresiv in diferite regiuni ale lumii, sub marcile Dacia sau Renault, asa cum este deja cazul modelelor Sandero si Logan.
Geneza proiectului Duster
Proiectul Duster s-a nascut pornind de la o constatare simpla : existenta in lume a unei nevoi reale pentru modele 4X4 incapatoare, robuste si abordabile, nevoie care este prea putin satisfacuta in prezent de oferta actuala. Pornind de la aceasta constatare, grupul Renault a decis sa dezvolte un model „tot-teren” destinat in primul rand pietelor in plina crestere. Inca de la lansarea proiectului au fost luate in calcul si necesitatile clientilor europeni.
– In tarile emergente (Rusia, Brazilia,…), clasa de mijloc aspira la posesia unor vehicule moderne, care sa reflecte reusita lor sociala. In paralel insa, acesti clienti au nevoie de o masina robusta, fiabila si polivalenta pentru a rezista la constrangerile climatice si la conditii de utilizare pe cat de severe pe atat de variate (distante mari ; sosele abrupte, chiar impracticabile; parcursuri in oras, deseori in centrul marilor aglomerari urbane…). Ofertele actuale, reprezentate in majoritatea cazurilor de modele SUV de import, sunt deseori inaccesibile acestor clienti.
– In Europa, succesul Dacia a demonstrat existenta unei clientele aflate in cautarea unor vehicule moderne, fiabile si abordabile. Or, oferta de modele 4X4 si SUV, desi vasta, nu include segmentul vehiculelor de teren functionale si abordabile, privilegiind in schimb modelele SUV ostentative, scumpe si, deseori, inadaptate la nevoile de utilizare „tot-teren”.
Dacia Duster, un 4×4 veritabil
Un design de 4X4…
Dacia Duster se prezinta de la bun inceput ca un model 4X4 veritabil. Partea sa frontala se distinge prin impresia de robustete pe care o degaja: aripile largi, impozantul bandou cromat al calandrului precum si bara de protectie masiva nu lasa nicio indoiala cu privire la apartenenta modelului Duster la universul 4X4. Din profil, garda la sol suprainaltata, pasajele rotilor bine marcate si elementele de protectie a caroseriei invita soferul la asaltul soselelor si drumurilor cele mai dificile.
Cu o lungime de 4,31 m si o latime de 1,82 m, Dacia Duster afiseaza dimensiuni compacte. Gabaritul sau ii permite sa evolueze la fel de bine atat intr-un mediu urban, cat si in utilizare off-road. Ancorat evident in lumea vehiculelor tot teren, Dacia Duster prezinta linii seducatoare dar fara ostentatie.
….cu capacitati reale de trecere in teren accidentat
Dacia Duster a fost conceput pentru a infrunta toate tipurile de sosele si drumuri, oriunde in lume. Pentru a raspunde acestor nevoi variate, Dacia Duster va fi disponibila in toate tarile de comercializare in versiunea 4X2 – pentru clienti care doresc un vehicul cu garda mare la sol, cu o pozitie de conducere inalta la volan, dar care nu au o nevoie reala de patru roti motrice in utilizarea cotidiana – si in versiunea 4X4 pentru o utilizare mai larga.
Baza rulanta ranforsata a modelului Dacia Duster este adaptata pentru o utilizare atat in afara drumurilor amenajate cat si pentru o utilizare off-road datorita unei garzi la sol inalte (de peste 200 mm) si a unor unghiuri de trecere importante (30° pentru unghiul de atac si de peste 35° pentru unghiul de degajare).
Dacia Duster este un 4X4 usor de utilizat care nu este destinat exclusiv expertilor in sofatul off-road. Greutatea sa limitata la 1 180 kg in versiunea 4×2 si 1 280 kg in versiunea 4×4, combinata cu dimensiunile sale compacte, fac din Duster un vehicul deosebit de agil. Datorita unei comenzi unice si intuitive (de provenienta Nissan) situata in habitaclu, la baza consolei centrale, soferul unei Dacia Duster poate selecta cu usurinta modul de tractiune al vehiculului. Aceasta comanda permite alegerea intre 3 moduri de selectie:
– In mod AUTO, repartizarea cuplului intre puntea fata si spate se face automat in functie de conditiile de aderenta. Conceput pentru a garanta o motricitate optima indiferent de conditiile de aderenta, acest dispozitiv confera modelului Dacia Duster capacitati 4X4 reale. In conditii normale, cuplul este transmis doar rotilor din fata. In caz de pierdere de motricitate sau in conditii de aderenta precara, o parte din cuplu este transferata puntii spate. In conditii extreme, cuplul este repartizat in proportie egala, de 50%, pe fiecare punte. Aceasta distributie este asigurata de un dispozitiv de cuplare electromagnetica de provenienta Nissan.
– In mod LOCK, soferul inchide electronic modul 4X4 si transfera in permanenta 50 % din cuplu puntii spate. Aceasta utilizare este recomandata pe suprafetele cu aderenta scazuta (zapada, noroi, pamant, nisip) si la viteza redusa.
– In mod 4X2, transmisia este setata pe 2 roti motrice. Acest mod se preteaza sofatului pe sosele in stare buna si permite reducerea consumului de carburant.
Un 4×4 100% Dacia care ofera toate atuurile marcii
Duster, al 6-lea vehicul al gamei Dacia, ramane fidel filozofiei marcii : un raport pret/spatiu interior imbatabil, un cost de utilizare redus, un consum limitat, un nivel de securitate optim si o fiabilitate garantata.
Un raport pret/spatiu interior de neegalat
Daca pretul sau aminteste mai curand de cel al modelelor de clasa mica, prin dimensiunile sale exterioare si interioare Dacia Duster se inscrie in mod clar in clasa compacta.
Dacia Duster ofera locuri confortabile pentru 5 adulti. Modelul asigura ocupantilor acelasi nivel de spatiu interior ca Dacia Logan berlina.
Capacitatea portbagajului modelului Dacia Duster este fara concurenta tinand cont de dimensiunile compacte ale vehiculului. In functie de versiune, portbagajul ofera pana la 475 dm³ ISO. In cazul in care bancheta spate este rabatata iar sezutul acesteia este basculat, Dacia Duster ofera un volum de incarcare impresionant care poate depasi 1 600 dm³ ISO (in functie de versiune).
Motorizari fiabile, economice si cu un nivel scazut de CO2
Dacia Duster va fi disponibil, in versiunile 4X2 si 4X4, cu o motorizare pe benzina – 1.6 16v 110 CP precum si cu doua motoare diesel – 1.5 dCi de 85 CP si 1.5 dCi de 105 CP, prezente deja pe numeroase vehicule din gama Renault.
Aceste motoare raspund perfect criteriilor de cost, de robustete si de usurinta in exploatare care caracterizeaza marca Dacia. Ele permit modelului Duster sa afiseze un consum redus si un bilant ecologic performant avand in vedere ca versiunile diesel dCi emit sub 140 g CO2/km in versiunea 4X2 – beneficiind astfel de semnatura Dacia eco² – si mai putin de 150 g CO2/km in versiunea 4X4.
Siguranta, o prioritate
Dacia Duster beneficiaza de expertiza recunoscuta a grupului Renault in domeniul sigurantei.
Modelul beneficiaza de sistemul ABS Bosch 8.1 echipat cu un repartitor electronic al fortei de franare (EBV) si cu asistenta la franarea de urgenta (AFU).
In planul sigurantei pasive, Dacia Duster beneficiaza, in versiunea de serie, de doua airbag-uri frontale (in functie de piata) si de centuri de siguranta in 3 puncte cu limitator de efort pentru locurile din fata. In functie de versiune sunt disponibile doua airbag-uri laterale cap/torace pentru locurile din fata. Acestea asigura o protectie suplimentara pentru ocupanti in cazul unui soc lateral. Sistemele de pretensionare pirotehnica pentru locurile din fata (in functie de versiune) imbogatesc dispozitivul de retinere al Dacia Duster, asigurand o mentinere optima a toracelui si, in caz de soc frontal, limitand deplasarea corpului catre inainte.
Fiabilitate si robustete
Asemenea tuturor vehiculelor dezvoltate pe platforma B0/Logan, conceptia modelului Dacia Duster a fost ghidata de imperativul de robustete si de fiabilitate care au construit notorietatea marcii.
Protectia anticoroziune a facut obiectul unei atentii speciale:
– injectare de ceara in cavitatile caroseriei si portierelor,
– etanseizare prin aplicare de mastic,
– folosirea de ceara complementara pe piesele mecanice ale bazei rulante,
– protectie ranforsata a bazei rulante si a pasajelor rotilor impotriva proiectiilor de pietris.
Aceeasi grija pentru fiabilitate a fost acordata arhitecturii sistemelor electrice si electronice, arhitectura deja verificata pe mai multe modele ale gamei Renault.
Dacia Duster va fi disponibila pe majoritatea pietelor europene cu o garantie de 3 ani sau 100 000 km.
Un 4×4 cu vocatie internationala
Duster are o ambitie mondiala, atat in plan industrial cat si in plan comercial. Lansarea sa va avea loc progresiv in diferitele regiuni ale lumii, dupa modelul Logan si Sandero.
Dacia Duster va fi lansata pe principalele piete ale marcii in primavara anului 2010
Dacia Duster va fi lansata in primavara anului 2010 in Europa, in Turcia si in Maghreb (Algeria si Maroc). Modelul va completa gama Dacia, aflata in expansiune pe majoritatea acestor piete. Pe langa cele trei vehicule de persoane pe care le comercializeaza in prezent – Sandero (cu versiunea Stepway), Logan si Logan MCV, Dacia s-a instalat deja si in segmentul vehiculelor utilitare cu modelele Logan VAN si Logan Pick-Up.
Incepand din iunie 2010, Duster va fi lansat, sub marca Renault, in Ucraina, in Orientul Mijlociu (Israel, Iordania, Siria, Liban), in Egipt si in unele tari din Africa.
Uzina de la Mioveni, uzina de referinta a programului Entry (gama de vehicule bazata pe proiectul X90 – proiectul Logan), va produce vehiculele destinate tuturor acestor piete, atat cele sub marca Dacia, cat si cele sub marca Renault. Uzina, a carei capacitate actuala de productie este de 350 000 vehicule/an, va continua sa produca celelalte modele ale marcii.
Renault Duster in Rusia, in Brazilia si in Tarile Golfului Persic in 2011
Expansiunea Duster va continua in 2011. In Tarile din Golful Persic modelul va fi disponibil sub marca Renault incepand din acel an, vehiculele urmand a fi produse de uzina de la Mioveni.
Duster va fi produs si in Brazilia, in uzina de la Curitiba, alaturi de modelele Sandero, Sandero Stepway si Logan. Vehiculele fabricate aici vor fi vandute in Brazilia, in Argentina, in Mexic si in Chile.
Ulterior, Duster va fi industrializat si produs in Rusia, in uzina Avtoframos din Moscova.
Update in vineri, 11-12-09 9:12
Bacăul este un loc privilegiat pentru pasionații de hiking și trekking, datorită apropierii de munții…
Chiar dacă nu sunt la fel de populare ca ruleta sau ca pokerul și nici…
Sala de Sport a Liceului Spiru Haret din Moinești a găzduit cea de-a XIV-a ediție…
Situat strategic în regiunea Moldovei, Bacăul a devenit în ultimii ani un hub important pentru…
Locuitorii din comuna Berești-Tazlău vor beneficia de testări medicale gratuite în cadrul caravanei „Nu am…
Sportivii Diaconu Ștefan Matei și Marius Mihai Manda au reprezentat cu succes Clubul Sportiv Municipal…
Acest website folosește cookies.
Vezi comentarii
foarte interesant dupà marca ARO sigur u suv de succes ,sperànd cà pretul o sà fie accesibil. Felicitàri.............
Ii lipsesc caii putere...la cum arata...pacat.
mda, masina este interesanta, pacat ca fata aia nu se potriveste. Ma refer la faruri si grila, sunt parca luate de la alt tip de masina nu de suv. Grila au inceput-o si cred ca au ramas fara crom si la jumate au oprit lucrarea. Iar farurile... au pus semnalizarile sus lasand loc farurilor jos. Pt un suv este important sa ai o lumina mai de sus, in cazul in care faci "offroad" cu ea, asta e partea practica ca cea de design numai vorbim.
Am vazut o poza pe undeva de la interior. Toate frumoase mai putin comenzile la climatizare care au ramas ca la logan, undeva jos, iar daca esti in viteza 1 - 3 sau 5 trebuie sa te apleci si sa bagi mana dupa schimbator ca sa schimbi ceva pe acolo. Nu stiu cum poate cineva sa creeze asa ceva in ziua de azi cand lumea incearca sa scoata masini cat mai ergonomice noi batem cuie in talpa la soferi. O sa auzi pe unul ca a avut accident din cauza ca schimba temperatura in masina, o sa dea dacia in judecata, o sa castige iar atunci o sa realizeze si cei de acolo ca era mai ieftin sa schimbe consola la masina.
Pentru o economie de un buton si 2 metri de cablu, duster-ul are tot pe bord butoanele de la geamuri. Daca vor sa scoata mai ieftin mai bine ar lasa loc pe usa de butoane si montam noi geamuri electrice la alte firme.
Nu inteleg dece nu se da si inaltimea la ea cand se prezinta masina. Se da lungimea si latimea iar inaltimea ....nada. Daca e SUV si are inaltimea celei prezentate mai demult ( prototipul ) atunci e un break. Nu stiu dece dar am impresia ca loganul e mai inalt.