Energia termică, in atenţia Protecţiei Consumatorilor

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a verificat, la sfârşitul lunii februarie, respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor de către operatorii economici autorizaţi în domeniul furnizării energie termice.

Controlul, desfăşurat în colaborare cu reprezentanţi ai primăriilor şi ai asociaţiilor de proprietari, a cuprins 91 de operatori economici la nivelul întregii ţări. Pentru abaterile constatate, s-au aplicat 18 amenzi contravenţionale, în valoare de 78.000 lei.

De la începutul anului au fost înregistrate 364 de plângeri de la consumatori – cele mai multe fiind înregistrate la Inspectoratele Regionale pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti-Ilfov, Constanţa şi Argeş – prin care aceştia reclamau funcţionarea incorectă a grupului de măsurare montat la branşament, temperatura scăzută a agentului termic (căldură şi apă caldă menajeră), refuzul pentru aprobarea debranşarii de la reţeaua furnizorului, lipsa apei calde şi facturarea acesteia, furnizarea apei calde menajere cu impurităţi, întreruperea furnizării apei calde menajere fără anunţarea prealabilă, precum şi avarii la reţele.

In judetul Bacau au fost constatate abateri legate de contractele de furnizare a energiei termice. Furnizorii de energie termică au obligaţia de a modifica contractele, conform Ordinului ANRSC 483/2008, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a ordinului, iar conform art.7 lit c, prestatorii de servicii trebuie să respecte condiţiile prescrise sau declarate, precum şi clauzele prevăzute în contracte.

Aceasta abatere a fost constatată la operatori economici din judetul Bacau care îşi modificaseră contractele dar nu incluseseră o serie de clauze importante privind :

  • perioada de furnizare – data începerii, respectiv data întreruperii alimentării cu energie termică pentru încălzire;
  • obligaţia operatorului de a utiliza numai sigilii personalizate, de unică folosinţă, cu serie diferită de la un sigiliu la altul;
  • obligaţia de a aduce la cunoştinţa utilizatorului modificările de tarif şi alte informaţii referitoare la facturare, prin adresă ataşată facturii sau în cazul în care se specifică faptul că eventualele modificări de tarif sau alte informaţii importante se ataşează facturii sau se fac publice prin afişare – nu se specifica adresa de afişare;
  • tarifele practicate şi procentul de penalizare pentru neplata în termen a facturii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.