E-On Moldova, inamicul bacauan numarul unu

Tot judetul s-a razvratit impotriva societatii E-On Moldova. Consumatorii casnici, primariile din judet, Consiliul Judetean si Primaria Bacau acuza E-On de caderi de tensiune care le prajesc aparatura, de intarzierea interventiilor si a emiterii facturilor si de birocratie care tine in loc investitiile.

Consumatorii casnici sunt revoltati

Nemultumirile bacauanilor legate de serviciile E-On nu sunt o noutate. Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor a primit de la inceputul anului aproape 70 de reclamatii la adresa furnizorului de energie electrica. Jumatate dintre acestea s-au dovedit a fi fondate din punctul de vedere al OJPC, inspectorii oficiului sanctionand E-On.

Cele mai multe reclamatii ale cetatenilor sunt legate de intreruperile repetate de curent electric care provoaca distrugerea aparatelor electrocasnice din cauza socurilor de tensiune. O mare parte dintre reclamanti sustin de asemenea ca se intampla sa primeasca factura la energia electrica de doua ori pentru aceeasi perioada de timp, iar in unele cazuri, cea de-a doua factura este chiar mai mare decat prima si include si penalitati. Nu lipsesc nici acuzele privind greselile de calcul la facturile lunare, in special pentru persoanele care locuiesc in mediul rural.

Facturile de regularizare eliberate de E.On Moldova reprezinta o alta sursa de nemultumiri. Au fost inregistrate mai multe cazuri in care bacauani plecati la munca in strainatate au gasit cand s-au intors in tara facturi foarte mari la energia electrica, desi apartamentele lor nu fusesera locuite.

Legat de intrarea in posesia facturilor la mai bine de o luna de la emiterea lor, E-On nu isi asuma nicio vina. Actele sunt trimise prin posta, iar angajatii societatii furnizoare stiu ca exista astfel de situatii. Totusi, daca se depaseste data limita prevazuta pentru achitare, bacauanii vor plati penalizari, conform contractelor incheiate.

Desele caderi de curent lasa comunele in intuneric

Situatia este mai grava in comunele bacauane. Aici caderile de tensiune sunt la ordinea zilei. Unul dintre cele mai recente exemple este cel din satul Chetris, comuna Tamas, cand peste cinci sute de proprietari s-au trezit cu aparatura electrocasnica arsa in cateva clipe.

O pana de curent si supraincarcarea sursei au facut praf frigiderele, televizoarele, combinele frigorifice, cuptoarele cu microunde si alte aparate electrocasnice ale satenilor.

Pagube foarte mari s-au inregistrat si la reteaua de iluminat public a Consiliului Local Tamasi. In perioada ianuarie-martie a acestui an s-a facut o investitie de aproximativ doua miliarde de lei vechi in iluminatul public din comuna. S-au schimbat toate lampile si s-au inlocuit cu altele noi, de firma. Insa datorita rigurozitatii germane marca E-On, tot sistemul de iluminat din satul Chetris, cat si o parte din cel al satului Tamasi nu mai este functional.

„Pagubele sunt de miliarde. Vom depune plangere la E-On Moldova pentru a primi despagubiri si a fi inlocuit tot sistemul de iluminat public. Speram ca de aceasta data sa fim bagati in seama si sa raspunda la cerintele noastre“, declara Veronica Dontu, primarul comunei Tamasi. Mai multi primari din mediul rural sustin ca in ultima vreme curentul se intrerupe foarte des, ca se dezgheata frigiderele din magazine si se strica alimentele, iar cand oamenii suna ca sa anunte furnizorul si sa-i solicite remedierea defectiunii, la E-On, noaptea si in week-end nu raspunde nimeni.

„Birocratie crunta“

Nici Consiliul Judetean (CJ) nu a scapat ocazia de a „pune biciul“ pe furnizorul de energie electrica, mai ales dupa problemele cu care s-a confruntat conducerea HIT Park pentru obtinerea unor avize in vederea concretizarii unei investitii importante.

„E-On ne trateaza sub orice critica. Am stat sapte luni ca sa obtinem un aviz necesar investitiei. Este inadmisibil. Nu mai punem la socoteala desele caderi de tensiune. Din acest motiv suntem in negocieri pentru a cauta un alt furnizor de energie electrica“, a declarat Adrian Iordache, directorul parcului industrial aflat in subordinea Consiliului Judetean.

„N-am crezut vreodata ca ne vom lovi de-o birocratie atat de crunta“, a declarat si presedintele CJ, Dragos Benea.

Problemele persista si la Primaria Bacau

Conducerea Primariei Bacau sustine ca vechile probleme cu furnizorul de energie electrica persista. Doar la nivel de comunicare se inregistreaza plusuri.

„Tot greoi se misca. Nu au bani de investitii, sunt probleme la capitolul racordari, dar vin mereu cu diverse motivatii legate in special de fonduri. Remarc insa o imbunatatire la nivel comunicativ. Noul sef este mai cooperant, insa raman probleme multe“, a declarat viceprimarul Constantin Scripat.

Am incercat sa aflam si pozitia E-On Moldova fata de acuzele care ii sunt aduse, insa purtatorul de cuvant al societatii nu ne-a raspuns la intrebari in timpul solicitat.

„Trebuie facuta o documentare. Intrebarile sunt trimise la departamentele de resort, dupa care voi culege datele si voi trimite un raspuns in cel mai scurt timp“, a declarat Sorin Munteanu.

Am asteptat raspunsul pe adresa redactiei noastre timp de o saptamana, dar acesta a intarziat sa apara.

Sursa: Semne Particulare

One thought on “E-On Moldova, inamicul bacauan numarul unu

  • joi, 21-08-08 la 13:42
    Permalink

    De ce guvernul Romaniei cauta sa traga niste bani din buzunarele cetatenilor referitor la reactualizarea cotractelor de furnizare a energiei electrictrice?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.