Cele mai scumpe masini de curse din lume, la Bucuresti
Ferrari F40
F40 a marcat aniversarea de 40 de ani a companiei de la Maranello. Succesorul modelelor GTO, Ferrari F40 a fost cea mai rapida masina de serie intre anii 1987 – 1989. Motorul V8 de 2,9 litri are 485 CP si propulseaza bolidul, desenat de Pininfarina, in 3,6 secunde la 100 km/h. Pretul de pornire al acestui model, lansat in 1987, a fost de 500.000 USD, dar nu sunt putine cazurile cand doritorii au scos din buzunar mai mult de 1.000.000 USD. In prezent valoarea pe piata colectionarilor este de aproximativ o jumatate de milion de dolari. F40 a mai fost produs in cateva exemplare si in perioada 1992 – 1995, dupa care a fost inlocuit cu F50.
Ferrari F50
F50 este unul dintre cele mai performante modele construite de Ferrari. Ferrari F50 a fost introdus pe piata in 1995 pentru a marca cei 50 de ani ai companiei italiene. Modelul a fost dotat cu un motor V12 de 4,7 litri derivat din motorul de Formula 1 al Scuderiei Ferrari. Viteza de top: 325 km/h. In total au iesit pe poarta uzinei din Maranello doar 349 de masini, cu una mai putin decat s-a estimat ca se vor vinde. Ultimul F50 a fost produs in luna iulie a anului 1997 si acum este una dintre cele mai cautate masini de catre colectionari.
Ferrari F1-2000 (ex Michael Schumacher)
Titlul la constructori, titlul la piloti, 10 victorii (dintre care 3 duble). Acesta este palmaresul modelului Ferrari F1-2000 pilotat de Michael Schumacher si Rubens Barrichello.
Embassy Hill GH2
La finalul sezonului 1972, campionul mondial de Formula 1 Graham Hill a plecat de la Brabham si a pus bazele propriei echipe – Embassy Hill Racing. Britanicul nu a mai putut repeta succesele din perioada de glorie, singura clasare in puncte a fost in Marele Premiu al Suediei din 1974 cand Hill a terminat pe locul 6, la un tur in spatele invingatorului. Dupa o serie nefasta de incidente, Graham Hill s-a retras din Formula 1, iar monopostul Embassy Hill GH2 a ajuns piesa de colectie.
Formula Renault 2000 (Mihai Marinescu, Doru Sechelariu)
Competitia monomarca Formula Renault 2000 este una dintre cele mai disputate din Europa. Monopostul este dotat cu un motor Renault de 2 litri care care dezvolta 196 CP la 7.000 rpm. In 2006, cu aceasta masina, Mihai Marinescu a terminat de cinci ori in top 10 in Campionatul Italiei si a urcat de trei ori pe podium in Campionatul Europei de Nord fiind declarat, neoficial, cel mai bun debutant al sezonului. Pretul unui astfel de monopost este de aproximativ 50.000 euro.
(Freelancer)