Ai accident cu Dacia, Duster te faci

Dacia Duster a primit 3 stele la testele de impact Euro NCAP, autoritatea europeana in materie de siguranta rutiera, anunta site-ul specializat 4Tuning, care noteaza ca acest punctaj transforma masina in cel mai slab cotat SUV de pe piata la capitolul siguranta.

Alti competitori ai lui Duster din gama low-cost, precum Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai sau Hyundai ix35 au primit 5 stele, dar Dacia Duster are cel mai mic pret, care este oarecum justificat de lipsa diferitelor sisteme de siguranta pasiva sau activa, noteaza site-ul citat. Rezultatul nu este surprinzator, dat fiind faptul ca si Duster este construit pe platforma Logan, ca si celelalte modele.

La impactul lateral, usa de la sofer s-a deschis singura, asa ca masina a fost penalizata. Manechinul de teste a inregistrat presiuni mari in zona coastelor, iar la un impact din spate protectia corpului la reculul masinii a fost catalogata drept slaba.

Dacia Duster a primit 3 stele la testele de impact Euro NCAP, autoritatea europeana in materie de siguranta rutiera, anunta site-ul specializat 4Tuning, care noteaza ca acest punctaj transforma masina in cel mai slab cotat SUV de pe piata la capitolul siguranta. Alti competitori ai lui Duster din gama low-cost, precum Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai sau Hyundai ix35 au primit 5 stele, dar Dacia Duster are cel mai mic pret, care este oarecum justificat de lipsa diferitelor sisteme de siguranta pasiva sau activa, noteaza site-ul citat. Rezultatul nu este surprinzator, dat fiind faptul ca si Duster este construit pe platforma Logan, ca si celelalte modele.

La impactul lateral, usa de la sofer s-a deschis singura, asa ca masina a fost penalizata. Manechinul de teste a inregistrat presiuni mari in zona coastelor, iar la un impact din spate protectia corpului la reculul masinii a fost catalogata drept slaba.

Pasagerii copii – PUNCTAJ 78%

Dacia Duster a obtinut un punctaj bun la capitolul protectia copiilor de maximum 18 luni. In scaunele speciale, manechinul de teste de 3 ani, stand in pozitia cu fata inainte, a fost controlat bine si la impactul frontal si la cel lateral.

Airbagul de la pasager poate fi decuplat, pentru a permite montarea unui scaun de copil cu fata inapoi, insa faptul ca statutul airbagului activ/dezactivat nu este vizibil pentru sofer a determinat la un scor mai mic, in conditiile in care este considerata riscanta montarea unui scaun de copil pe locul pasagerului fara a dezactiva airbagul.

Se pare ca informatiile sunt scrise clar pe parasolar, insa eticheta era lipta si putea sa cada oricand, in loc sa fie cusuta permanent de parasolar. Din nou, scor mic.

Protectia pietonilor – PUNCTAJ 28%

Nici spoilerul fata sau marginea frontala a capotei nu au punctat la acest capitol, oferind protectie mica pietonilor in zona picioarelor. Capota ofera o buna protectie in cazul unui impact cu un copil, dar in cazul unui impact cu un adult protectia este slaba.

Sisteme de siguranta – PUNCTAJ 29%

ESP-ul este optional la Dacia Duster, deci nu a fost luat in calcul. Avertizorul de centura pentru sofer este standard, iar cel pentru pasager face parte dintr-un proiect viitor, tot standard.

A fost testata o masina Dacia Duster Laureate dCi 1.5 de 1180 kg.

Dacia Logan a obtinut tot trei stele iar Sandero trei stele in varianta standard si patru in varianta cu mai multe dotari, insa regulamente de punctaj Euro NCAP s-au modificat masiv in ultimii ani.

Sursa: Hotnews.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.