Proiectul Insam: PESTE 2000 DE PROFESORI VOR INVĂŢA SĂ EVALUEZE ELEVII ONLINE

MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI C.C.D. BACĂU VOR IMPLEMENTA PROIECTUL INSAM, instrumente digitale de ameliorare a calităţii evaluării în învăţământul preuniversitar. Proiectul INSAM are ca obiectiv dezvoltarea şi implementarea de instrumente şi mecanisme digitale de îmbunătăţire a proceselor evaluative şi de autopoziţionare/autoevaluare a elevilor din învăţământul preuniversitar liceal.

Acesta va fi organizat în această perioadă, la nivelul judeţului Bacău, de Casa Corpului Didactic “Grigore Tabacaru”, coordonator fiind, profesor-metodist Mihaela – Liliana Ciuchi.

Proiectul vizează sistemul de învăţământ preuniversitar, cu o focalizare specială pe nivelul liceal, unde nevoile de evaluare / autoevaluare şi autopoziţionare sunt mai acute, din perspectiva diversificării traseelor de învăţare şi a oportunităţilor existente la final de ciclu.

El urmăreşte prioritatea strategică ”Dezvoltarea resurselor umane, promovarea ocupării şi a incluziunii sociale şi întărirea capacităţii administrative”, din Planul Naţional de Dezvoltare 2007 – 2013, răspunzând astfel obiectivului de dezvoltare a capitalului uman şi de creştere a competitivităţii acestuia pe piaţa muncii, prin asigurarea oportunităţilor egale de învăţare pe tot parcursul vieţii şi dezvoltarea unei pieţe a muncii moderne, flexibile şi inclusive.

De asemenea, proiectul urmăreşte abordarea unor aspecte problematice legate de procesele evaluative, prin oferirea unui sistem informatic performant de evaluare, accesibil tuturor participanţilor la educaţie (elevi, cadre didactice) şi stimularea acestora în procesul unei educaţii adaptate nevoilor pieţei muncii şi societăţii bazate pe cunoaştere.

Aşadar, proiectul vine să susţină aceste deziderate, prin modernizarea şi diversificarea modului de furnizare a educaţiei la nivel preuniversitar, prin utilizarea resurselor şi serviciilor digitale, care vor constitui o bază pentru dezvoltarea rutelor flexibile de învăţare şi pentru asigurarea calităţii procesului educaţional.

Obiectivul general îl constituie dezvoltarea şi implementarea de instrumente şi mecanisme digitale de îmbunătăţire a proceselor evaluative şi de autopoziţionare / autoevaluare a elevilor din învăţământul preuniversitar liceal, iar obiectivul principal va fi îndeplinit prin intermediul obiectivelor specifice propuse.

Proiectul INSAM şi-a propus elaborarea a 150.000 de itemi de evaluare pentru următoarele discipline de studiu: limba şi literatura română, limba franceză, limba germană, limba engleză, matematică, fizică, chimie, biologie, istorie, discipline socio-umane, geografie, informatică şi TIC.

Aceşti itemi de evaluare vor elaboraţi de către cadrele didactice de specialitate, formate în acest sens, pe baza unor modele stabilite în cadrul proiectului şi cu ajutorul unor aplicaţii digitale de încărcare şi management al itemilor.

Grupul ţintă este format din directori şi directori adjuncţi ai unităţilor de învăţământ, personal cu funcţii de conducere, monitorizare, evaluare şi control din inspectoratele şcolare, structuri centrale şi locale ale M.E.C.T.S., sau aflate în coordonarea/subordonarea acestuia, personal din sistemul naţional de examinare, evaluare şi curriculum în învăţământul preuniversitar şi elevi. De aceea sesiunile de formare se vor organiza în cascadă, pe specialităţi, pe parcursul a 28 de ore, din care 12 ore face to face, iar restul pe o platformă online.

În judeţul Bacău locaţiile unde se vor desfăşura formările sunt: Colegiul Naţional “Gh. Vrănceanu” Bacău, Colegiul Naţional Pedagogic “Ştefan cel Mare” Bacău, Colegiul Tehnic de Comunicaţii “N.V.Karpen” Bacău şi Colegiul “Grigore Antipa” Bacău, iar echipa de formatori este constituită din: prof. Elena Lavinia Băisan, pentru aria curriculară limbă şi comunicare, prof. Eugen Tarasă, pentru aria curriculară matematică şi ştiinţe, prof. Carmen Mirela Cioltan, pentru aria curriculară om şi societate şi prof. Daniela Tarasă, pentru aria curriculară tehnologii.

În acest context se aşteaptă ca aproximativ 2000 de cadre didactice din cele 36 de licee din judeţul Bacău, să participe la acest nou program de formare, până la sfârşitul lunii mai a anului curent.

Prof. Gabriel STAN, Director C.C.D. Bacău

Bacau Online

Cele mai noi informatii din Bacau le gasiti pe Bacaul.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.