Plangerile la Protectia Consumatorului Bacau se vor rezolva la Galati

Comerciantii si patronii firmelor prestatoare de servicii din Bacau care isi bat joc de clientii lor pot dormi linistiti. Guvernul a decis recent ca alaturi de multe alte institutii similare din tara, Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) din Bacau sa nu mai aiba personalitate juridica. OJPC Bacau va deveni o structura subordonata Inspectoratului Regional din Galati, astfel ca si pentru cea mai banala sesizare, consumatorul bacauan va trebui sa astepte rezolvarea de la sute de kilometri.

Fie si pentru o reclamatie referitoare la un produs alimentar expirat cumparat din rafturile magazinelor, bacauanii vor fi nevoiti sa astepte la rand. Asta pentru ca Inspectoratul Regional de la Galati are in atributii si rezolvarea problemelor locuitorilor din propriul judet, plus ale celor din Vaslui si Vrancea.

“Numarul mai mic de structuri regionale cu personalitate juridica, fata de cele 42 de structuri teritoriale existente în prezent, va contribui la o rapida circulatie a documentelor, iar sistemul informatic, în noua configuratie regionala, va permite o mai buna legatura între inspectoratele regionale, precum si între inspectoratele regionale si sediul central, reducand calitatea de informatii si documente, aflate în circulatie”, se arata in comunicatul de presa emis pe 12 iulie de Guvernul Romaniei.

Cat de rapid vor circula documetele intre noile structuri organizatorice ale institutiei desemnate sa apere drepturile consumatorilor nu ii intereseaza foarte mult pe bacauani. Singurul mod in care ei vor putea resimti ca schimbarea s-a facut in folosul consumatorilor ar fi ca reclamatiile lor sa fie solutionate la timp, iar cei care incalca legea chiar platesc pentru asta.

Sursa: Alina Chirila, Semne Particulare

22 de comentarii la „Plangerile la Protectia Consumatorului Bacau se vor rezolva la Galati

  • luni, 29-06-09 la 20:17
    Permalink

    buna ziua,provabil va fi ziua cind veti citi mesajul meu.am si eu o problema serioasa si dificila,in legatura cu o banca din bacau,am sa va rog sa nu ma treceti cu vederea in acest subiect,spunind ca nu sunt prima cu aceasta probl.nu pot gasi rezolvarea niciunde.cineva ma indrumat catre cei de la OPC,intrucit nu am nici o cunostinta acolo am indraznit a va trimite acest mesaj,cu speranta ca voi primi un raspuns,de la cineva care vrea sa ma ajute.din suflet va multumesc,macar ca ati citit mesajul,astept un raspuns de la d-stra.

    Răspunde
  • luni, 06-07-09 la 15:57
    Permalink

    pt d-na Mika: Doamna va astept personal la sediul Protectiei Consumatorului Bacau in spatele cladirii ITM de pe str. I.S.Sturdza(fosta 6 Martie) si vom face tot posibilul in a va rezolva problema!!

    Răspunde
  • miercuri, 22-07-09 la 13:15
    Permalink

    Buna ziua! Am si eu o problema in legatura cu firma la care am lucrat.Din 2007 am ramas in prenatal si acum as dori sa intru in somaj.Cand am vrut sa iau legatura cu firma,ia-o de unde nu-i.Firma daduse faliment din 2008.nu mai stiam nici un nr.de tel.nimic.Pana la urma am reusit sa dau de ei cu ajutorul internetului.Am luat legatura cu ei si le-am spus sa imi trimita cartea de munca si o adeverinta.Ma trimis de la ITM la AJOFM si tot asa pana sa expirat cele 30 de zile in care trebuia sa depun dosarul.Acum stau si ma gandesc ca iar am luat teapa de la ei.Asa a facut si cu dosarul pt indemnizatie care au trimis actele abia dupa 7 luni si am pierdut 55 mil.(lei vechi).bani pe care nu cred ca ai mai recuperez. Va multumesc ca mi-ati citit acest e-mail.Sper sa imi da-ti un raspuns la problema mea.

    Răspunde
  • marți, 03-11-09 la 12:35
    Permalink

    am cumparat un aspirator in rate la flanco piatra neamt.dupa o saptamana sa stricat si lam dus la service.la tinut o luna la ei dupa care mia zis sa ma duc sa il iau tot cum lan dus.ca trebuie schimbat o piesa si probabil ii costa mult?eu il platesc inca o data si nustiu pentru ce?unde pot merge?

    Răspunde
  • luni, 04-01-10 la 19:20
    Permalink

    am comandat un dulap pe data de 8 decembrie si o mobila de bucatarie pe data de 9 decembrie 2009 la staer bacau,cu livrarea pe data de 23 decembrie 2009.din cauza vremii am sunat pe 21,22, la sediul din bacau pt a mi se confirma livrarea.mi s-a spus ca se va respecta termenul livrarii.pe data de 23,nefiind contactata de nimeni de la staer am sunat si mi s-a spus ca mobila e ajunsa dar nu poate fi livrata decat spre sfarsitul lunii ianuarie si mi s-a propus o reducere de 7% pentru intarziere.cu sarbatorile la usa si bucataria goala am mers la sediu si am ridicat personal mobila,achitand pretul initial,fara reducere .nu mi s-a scazut din factura nici macar transportul si montajul mobilei,cu toate ca acestea erau incluse in pret,la fel cum prin contract ,staer se obliga sa anunte eventuale intarzieri.mai mult ,dulapul avea usile prea mici si astept jumatatea lunii ian. pentru a-mi fi livrate cele bune.se pot lua masuri pentru aceasta bataie de joc?as vrea ca incompetenta si neseriozitatea pe banii nostri sa fie sanctionate.p.s. tot craciunul am montat mobila.va multumesc si astept un raspuns din partea dumneavoastra!

    Răspunde
  • miercuri, 10-02-10 la 14:37
    Permalink

    Buna ziua!
    Am o mica problema legata de o firma de transport persoane din Bacau.De fapt, problema e mai mult legata de atitudinea unui „domn” sofer, care face mai mult pe seful, fata de calatori si drepturile acestora.
    Tinand cont ca afara erau -24 de grade Celsius, acest domn sofer nu binevoia sa dea caldura in masina(mergem 30 km),iar atunci cand incercam sa-i explicam ca totusi este foarte frig, ne lua peste picior sau ne vorbea destul de urat, de parca beneficiem de un mare favor de pe urma dansului.
    Stiu ca si noi, calatorii navetisti, avem si drepturi, nu numai obligatii.
    Putem sa-l determinam sa-si schimbe putin atitudinea?!(macar de complezenta).
    Multumesc!

    Răspunde
  • duminică, 28-02-10 la 14:32
    Permalink

    unde pot face o reclamatie dak nu am apa curenta de 30 zile???locuiesc intr-o comuna din apropiere de Onesti….

    Răspunde
  • luni, 19-04-10 la 10:50
    Permalink

    buna ziua.sotul mes sava iulian are un credit de nevoi personale la bcr bacau.lunar platesc rata nefiind restantier ,dar in ultimul rind trimit pe un memru din familie sa-mi achite rata si stupoare ca imi ia 5 ron cu chitanta in fiecare luna pt ca nu sunt eu la ghiseu sami platesc rata . este legal ce face bcr ? va pot trimite ultimele 3 chitante de cind percep taxa pe taxa. va multumesc
    cu stima sava iulian

    Răspunde
  • vineri, 23-04-10 la 21:49
    Permalink

    am cumparat un loz ALBINUTA la pret de 3 RON si nu pot sa-l razuesc ..,,???? se rupe cartonul.Ce sa fac?

    Răspunde
  • joi, 17-06-10 la 9:38
    Permalink

    Buna ziua,
    Ma numesc Asavoaei Aurel, locuiesc in Onesti jud. Bacau si va aduc la cunostinta urmatoarele:
    incepand cu factura lunii iunie 2010, firma RCS-RDS a introdus la plata o asa numita taxa de mentenanta de 5 RON, pentru serviciul de telefonie asociat serviciilor de cablu TV si/sau Internet.
    La data lansarii serviciului de telefonie de catre RDS acesta a fost promovat ca un serviciu complet gratuit oferit abonatilor de cablu TV si/sau Internet. Mai mult, pana in urma cu putin timp, aceeasi firma isi promova serviciile prin celebra reclama „4 la 2” (platesti pentru 2 servicii – TV+Internet si primesti gratis telefonie fixa&mobila).
    In contractul de furnizare/prestare de servicii incheiat cu RDS sunt prevazute numai tarifele pentru abonamente si nu exista prevazuta aceasta taxa.
    La punctul 3 din Contract „Tarife si modalitati de plata” se prevad urmatoarele:
    3.1. tarifele, pentru serviciul ales de Beneficiar, sunt in valoare neta (TVA neinclus)
    3.2 Tarifele pentru serviciile furnizate sunt stabilite in EURO. Tarifele in vigoare la data semnarii contractului pentru destinatiile si serviciile furnizate de RDS sunt redate in Anexa 3 a prezentului Contract, potrivit cererii exprese a Beneficiarului. Lista completa a tarifelor se gaseste la adresa Internet http://www.rdstel.ro pe care Beneficiarul o poate consulta conform art. 3.10 al prezentului Contract.

    3.8. Beneficiarul poate contesta suma facturata in termen de cel mult 30 de zile de la data emiterii facturii, fara a fi exonerat de la achitarea integrala a facturii pana la data scadenta, urmand ca eventualele diferente sa fie corectate pe factura urmatoare emisa de RDS. Beneficiarul este de acord ca nu mai are dreptul sa conteste vreo factura dupa expirarea termenului stabilit in prezentul articol.
    3.9. RDS isi rezerva dreptul de a modifica tarifele pentru serviciile ce fac obiectul prezentului contract.(…). RDS va putea majora tarifele in cazul cresterii:
    * Tarifelor si taxelor de interconectare din contractele incheiate de RDS cu alti operatori;
    * Tarifelor si taxelor pentru traficul international
    * Tarifelo de energie electrica, tarifelor pentru servicii sau a preturilor pentru bunuri care au influenta directa sau indirecta asupra serviciilor furnizate;
    * Impozitelor, taxelor, accizelor percepute de administratia publica centrala sau administratiile publice locale.
    precum si in orice alte situatii asemanatoare cu cele de mai sus.
    3.10. Beneficiarul are obligatia de a consulta, prin reprezentantii sai autorizati, tarifele in vigoare pe parcursul derularii contractului, la adresa Internet pusa la dispozitie de catre RDS sau la numerele de telefon ale Serviciului de Suport Clienti.
    (…)
    Avand in vedere ca:
    – la incheierea contractelor cu persoane fizice firma RCS-RDS nu a mentionat ca anumite servicii sunt gratuite pe o perioada determinata; astfel a indus in eroare consumatorul care avea obtiunea de a alege si o alta firma care oferea servicii similare;
    – cresterea de tarif nu se incadreaza in nici una din prevederile articolului 3.9 din contract,
    va rugam sa cercetati legalitatea introducerii noii taxe.
    Mentionez ca in prealabil m-am adresat firmei si mi-a confirmat ca aceasta taxa va fi permanenta.
    Multumesc.
    Cu stima,
    Aurel Asavoaei

    Răspunde
  • miercuri, 29-09-10 la 17:21
    Permalink

    La ce adresa pot trimite si eu o reclamatie pentru opc bacau pt.ca tot incerc si nu pot trimite un mail.
    Cineva care e asigurat la astra asigurari ma lovit cu masin si-a recunoscut vina dar agentul de asigurari a dat solutie la dosarul de daune „culpa comuna”din cate stiu eu culpa comuna se da doar in instanta.Am dreptate sau nu.Va multumesc.

    Răspunde
  • joi, 25-11-10 la 8:34
    Permalink

    buna ziua
    Ma numesc Isac Marian locuesc an Bacau pe str. Stadionului nr. 9 si va aduc la cunostinta urmatuarele:
    Noua ni sa dat caldura de pe 26 octombrie ca am avut avarie si acum a venit tabelul la asociatie ca am de plata 6,44 lei elsaco nu vine sa ne citeaca calorimetru si pune fiecare citirea antro cutie la scara dar ne ancaseaza an luna decembrie cu 2,5 lei de calorifer pe luna repartitorul din camin ca blocul nu are subsol e stricat de acum 2 ani si au zis canu le comvine sa puna altul mai nou acum a spus ca este al nostru si trebue sal platim noi locatarii daca vrem altul va rog frumos sa rezolvati aceasta problema deoarece nu am de ce sa platesc caldura daca eu nu am avut si nu avem nici acum deoarece este avarie elsaco spune ca asociatie asociatia spune ca elsaco si mai nou ca CET Bacau a emis factura de 600 lei si cine avea sa plateasca mia spus dl. de la ELSACO Bacau si ca nu o so plateasca el eu as dori sa se rezolve situatia asta sau sa fac cumva sa renunt la firma lor deoarece am dat 300 lei la montarea lor si acum nu ca nu poate tine cont de citire deoarece diferenta cine o plateste va multumesc si astept un raspuns

    Răspunde
  • vineri, 26-11-10 la 12:21
    Permalink

    revizui cu scuzele de rigoare 64,4 lei multumesc

    Răspunde
  • marți, 30-11-10 la 11:45
    Permalink

    buna ziua!
    am fac in data de 15 noiembriie un abonament la orange pt un internet mobil am inst modemul m am folosit de ell o sapt si ceva. modemu sa stricat in contrac scrie ca am internet 3g in bacau iar euu nu am de E pe net am vrut sa reziliez contractuu iar acestia nu vor ce fac cum procedez???? mentionez ca am fost trimis cuu modemul la reparat dar factura in vine lunar iar euu nu ma pot folosii de acell serviciuu!!!! va multumesc anticipat

    Răspunde
  • duminică, 26-12-10 la 18:22
    Permalink

    buna seara, as vrea sa semnalez o neregula la hanul marisano din onesti.pe data de 25 decembrie la ora 03:00 am avut neplacerea de a se urla o chelnerita la noi spunandu-ne incontinuu ca ea nu ne serveste deoarece noi venim din club, in conditiile in care prieteni de ai nostri veniti in acelasi timp cu noi erau deja serviti.
    BATAIE DE JOC!!!

    Răspunde
  • duminică, 10-04-11 la 22:58
    Permalink

    buna seara scz. de deranj Am si eu o mica problema si as dori daca puteti a ma ajuta. Cam asa suna mica mea problema:de curin am incheiat un contract cu firma de cablu NEXT GEN.MULTUMIT de firma citeva zile dupa care au aparut probleme.Aceasta problema fusesa ca din cauza RISAIVARULUI care lau instalat dinsii mi-au ars TELEVIZORUL siDVD.IAM sunat,avenit un domn la noi sa uitat la produs si neau spus ca e de la dinsi,dar verbal nu scris.Si neau spus ca daca am dori despacubiri sa sunam la firma mare.Am sunat ni sa dat un numar de sesizare si cu acela am ramas pina si acum .SI NU SA REZOLVAT NIMIC .Eu fiind ca am un servici care nu imi permite a avea timp de a umbla nu am putut face mare lucru.Dar mai nou si surprinzator ca tot pe scara unde locuiesc eu sau mai cablat o familie si bine inteles ca si dinsii au avut ghinion sa aiva aceeasi problema ca si noi,sa li sa arda produsele.Numai ca la dinsii sau rezolvat problema.Problema la dinsii sa rezolvat din mai multe motive:acele motive fiind ca sotul acelei familii mai cunoaste cit decit electronica,mai cunoaste pe cineva de la firma NEXT GEN de la noi din Tecuci plus de asta mai are si pe tatal lui in primarie.Si din motivul acesta sa rezolvat problema.Cei de la NEXT GEN AU mai avut si nesimtirea sa ii roage sa pastreze tacere,sa nu se afle.pe cind acea familie lea mentionat ca acea problema sa mai intimplat pe scara noastra la alta familie. CAM ASA SUNA MICA NOASTRA PROBLEMA. DE ACEA VA RUGAM FRUMOS DACA PUTETI SI AVETI TIMP SA VA OCUPATI DUMNEAVOASTRA DE A FACE LUMINA IN ACEASTA PROBLEMA. MULTUMESC DE INTELEGERE SI ASTEPT RASPUNS DE LA DUMNEAVOASTRA.

    Răspunde
  • joi, 23-06-11 la 19:51
    Permalink

    buna!am si eu o problema am luat 34mc beton b200 de la o firma din bacau am turnat fundatia se sfarma iam chemat au luat analize si na esit betonu platit adica b200 ci b120 si mau luat la misto ce pot face??????????????

    Răspunde
  • vineri, 26-10-12 la 12:39
    Permalink

    Am cumparat 2 aeroterme din magazinul DOMO,de pe str.marasesti.loc onesti,bc si s-au sticat dupa cateva zile de functionare….am mers inapoi la ei si cu garantia si chitanta,n-au vrut sa m-i le schimbe(desi asa a spus cand le-am cumparat ca au 2 ani garantie si ca se schimba tot in magazin cu altele bune)motivand ca la acest pret ce pretentii mai am sa fie chiar de calitate…si ca toate sunt la fel si nu prea sunt bune!!!nu stiu se sa fac??

    Răspunde
  • luni, 17-08-15 la 18:16
    Permalink

    se pare ca f……….. multi dintre noi avem aceeasi neplacuta surpriza cind un electrocasnic in garantie se defecteaza si nu avem nici-o sansa sa-l vedem reparat,deci sintem victime de 2 ori ,cind il cumparam si cind constatam ca sint bani pierduti ;
    deci singurul ,,fraer,, e numai cumparatorul,,,,,,,,,asa democratie

    Răspunde
  • vineri, 24-06-16 la 9:51
    Permalink

    buna ziua imi cer scuze ca va deranzej dar am o problema cu un abonament de la orage cum pot sa fac sa il dau la scadere ca nu imi merge bine telefonul fix si platesc degiaba abonamentu va rog din suflet daca imi puteti da un sfat va multumesc

    Răspunde
  • miercuri, 14-12-16 la 13:26
    Permalink

    Bunaziua vreau si eu sa fac o plangere pt conditile igenice a bailor de la politie (unde se fac pasapoartele) astazi sunt presenta cu fetita mea la politie de la ora 9:00 injurul orei 13:00 dupa multa asteptare am vrut sa folosim toaleta din pacate inchisa cu cheia pt probleme cu apa ma adresez ofiterului de la informati cu publicul imi raspunde ca nu poate face nimik sunt operata de vezica de 4 luni sunt inca in faza de recuperare incep sa am dureri incep sa ma agit ridicand tonul si spunand ca nu e posibil ca intro institutie publica cu peste 1000 de persoane pe zi sa nu fie posibil sa nu exziste o toaleta. Aparte conditile murdare urat mirositoare farà hartie din baia barbatilor care trebuia sa o folosesc eu si fetita mea de 10 ani conditi dizumane pt secolul 21

    Răspunde
  • joi, 02-11-17 la 15:40
    Permalink

    Cum ma poate ajuta Protectia consumatorului ,si ce masuri poate lua cu acest agent economic ,care incalca complet legile fiscale ,prin ne eliberarea bonului fiscal ,si ne afisarea tarifelor de manopera ,lasind sa poata negocia ???Va rog insistent sa mi dati un raspuns !Multumesc anticipant !

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.