Efectele taxei de primă înmatriculare


Vânzările de autovehicule rulate au scăzut ca pondere, în primele şapte luni din 2007, la 33 la sută din piaţa auto românească , a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) Brent Valmar.

În perioada ianuarie-iulie 2006 vânzările de maşini secon-hand au reprezentat 44 la sută din piaţa totală.

Cele mai vândute maşini secon-hand în România sunt VW, Opel, Renault, Skoda.

În primele şapte luni din 2007, vânzările de autovehicule noi s-au cifrat la peste 206.000 de unităţi, producţia la peste 143.600 unităţi, iar exporturile au atins aproape 69.500 unităţi.

Evoluţia pieţei arată eficienţa introducerii taxei de primă înmatriculare. Totodată cea mai mare parte dintre autovehiculele rulate importate – 61 la sută – a avut o vechime de sub şase ani.

Potrivit reprezentanţilor APIA, Bulgaria, care nu a luat nici o măsură în această privinţă, a fost invadată de maşini rulate – 120.000 unităţi în primul semestru din 2007, dublu faţă de anul trecut, iar parcul auto a ajuns la o vechime de 19 ani.

În UE – 15, parcul auto are o vârstă medie de opt ani în timp ce în România şi Cehia vârsta medie este de 13 ani.

De asemenea, în Polonia a continuat situaţia catastrofală în ceea ce priveşte importul de ‘hârburi’, în primul semestru din 2007 fiind înregistrate 560.000 de unităţi, din care 49 la sută cu o vechime între 10 şi 15 ani.

Preşedintele APIA a mai spus că firma Porsche România a luat iniţiativa ca, începând de anul viitor, să planteze câte un copac pentru fiecare maşină vândută, iar acest demers va fi urmat de toţi membrii Asociaţiei, ceea ce va face ca la sfârşitul anului viitor să fie plantaţi în România 300.000 de copaci noi.

Valmar a mai precizat că, de la 1 septembrie 2009, vor fi introduse în UE Normele de poluare Euro 5, iar din 2014 normele Euro 6, ceea ce va conduce la reducerea emisiilor de azot cu 68 la sută şi a emisiilor de particule cu 80 la sută. De asemenea, UE are ţinte severe şi în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2, la 130 grame/kilometru până în anul 2012.

ROMPRES/(Ady Ivaşcu)



Articol din sectiunea: Actualitate
Etichete:

2 comentarii la “Efectele taxei de primă înmatriculare”

  1. Se stie de ce au scazut rata de inmatricular a masinilor secon-hend?
    Pt ca se prefera sa se tina masina pe tara de origine si sa se plateasca taxa acolo si asigurarea.
    Asa ca sa se informeze inainte sa dea un comunicat.

  2. hotilor

Adauga comentariul tau


Va rugam sa comentati doar subiectul articolului. Responsabilitatea juridica pentru comentariu revine in
exclusivitate autorului, acesta isi va asuma eventualele daune in cazul unor actiuni legale.

Despre autor

  Stiri din Bacau: Efectele taxei de primă înmatriculare