Un nou concept de a petrece timpul liber în vacanţă
Şcoala cu Clasele I-VIII Urecheşti, organizează în perioada 16 iulie – 9 august 2012, la Centrul de Documentare şi Informare „Prof. Pompiliu Stan”, aflat în coordonarea metodologică a Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău, Şcoala de vară (re)creativă „Joc şi creaţie”.
Începută anul trecut, dintr-o joacă constructivă, după cum sugerează şi numele, şcoala de vară ”Joc şi creaţie” s-a dovedit a fi nu doar o alternativă plăcută de petrecere a timpului liber, ci şi un mediu atractiv, favorabil dezvoltării aptitudinilor, creativităţii şi imaginaţiei lor.
Succesul şi satisfacţiile pe care le-am resimţit după prima ediţie, ne-au motivat să organizăm şi în această vară cea de-a doua ediţie a acestei şcoli.
O parte dintre activităţi – origami, quilling, tehnica mărgelelor, vin să le completeze pe cele de anul trecut, iar altele sunt noi.
Organizatorii îşi propun să pătrundă în tainele cunoaşterii, prin vizionarea filmului documentar „Creaţiile omului şi creaţiile naturii”, să realizeze filmuleţe cu ajutorul calculatorului, să descopere tradiţii şi obiceiuri ale altor popoare, dar şi să îşi cunoască ţara, prin organizarea unei excursii tematice.
La finalul proiectului, rezultatele elevilor participanţi, vor fi valorificate printr-un concurs de talente.
Echipa care a făcut posibilă organizarea acestei şcoli de vară este alcătuită din: prof. Petre Brătăşanu, directorul Şcolii cu Clasele I-VIII Urecheşti, profesor – documentarist Cătălina Nica, prof. Marioara Oriţă, prof. Cristinel Lungu şi prof. Gabriela Paris.
„În vacanţa mare, mulţi dintre elevii noştri nu au unde pleca, stau singuri acasă şi nu beneficiază de îndrumare, întrucât părinţii sunt ocupaţi.
În perioada de mijloc a acesteia, copiii sunt dornici să participe la activităţi organizate, şcoala devenind un altfel de loc pentru o altfel de experienţă.
Bazându-ne pe curiozitatea înnăscută a copilului, ne-am gândit ca şi în această vacanţă, să concepem o serie de activităţi, care să ţină copiii aproape de şcoală.
Vom crea situaţii în care elevii vor descoperi singuri aspecte ale existenţei, dar – cel mai important – îi vom incita şi iniţia să cerceteze, să fie curioşi, să le placă şi să dezvolte procesul cunoaşterii.
Aplicând acest ideal la nivelul vârstei şcolarului, proiectul este o explorare pe episoade a unor aspecte atractive şi fascinante ale copilăriei”, ne-au declarat, profesorul documentarist Cătălina Nica şi directorul Petre Brătăşanu.