O nouă stație de încărcare electrică în Bacău


„Autostrada electrică” dezvoltată de E.ON în România a ajuns la 11 staţii de încărcare. Trei noi staţii deschise la Bacău, Sovata şi Gheorgheni se alătură celor opt deja puse în funcţiune, de către E.ON. Până în anul 2020, prin proiectul NEXT-E, în România vor fi instalate 40 de staţii de încărcare rapidă, dintre care 19 de către E.ON, iar 21 de către MOL România.

E.ON Energie România a pus în funcţiune, luna trecută, trei noi staţii de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice, la Central Plaza – Universul Sănătăţii Sf. Spiridon Bacău – Str. Erou Ciprian Pintea nr.29 (Mc Donalds), Bacău, benzinăria MOL Sovata, jud.Mureş şi benzinăria MOL Gheorgheni, jud. Harghita, numărul unităţilor instalate de companie ajungând astfel la unsprezece.

“Planurile noastre anunţate în 2017 privind dezvoltarea unei reţele naţionale de încărcare a autovehiculelor electrice prind contur. Accesările staţiilor deja operaţionale ne arată că suntem pe drumul cel bun în a oferi clienţilor noştri o alternativă viabilă şi ecologică la vehiculele tradiţionale”, a declarat Dan Morari, Director General al E.ON Energie România.

Pusă în funcţiune în luna februarie a.c., staţia de încărcare de la Iaşi a înregistrat cel mai mare număr de încărcări (104), fiind urmată de cele de la Adjud (61) şi Suceava (43).
“Suntem foarte bucuroși că alături de partenerii noștri facem progrese în ceea ce privește implementarea proiectului NEXT-E. Din perspectiva MOL România implicarea noastră în proiect demonstrează o dată în plus dorința de a ne diversifica și adapta oferta in funcție de nevoile clienților noștri astfel încât să devenim și să rămânem prima opțiune a acestora”, a declarat Camelia Ene, CEO & Country Chairman MOL România.

Cele trei staţii de încărcare de la Bacău, Sovata şi Gheorgheni au o putere maximă de 93 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie. În fiecare locaţie este instalată câte o staţie de tip fast charge 2×50 kW (curent continuu) + 1×43 kW (curent alternativ). De asemenea, fiecare staţie are minimum 2 locuri de parcare.

Până în luna octombrie E.ON îşi propune să finalizeze implementarea proiectului pe ruta Iaşi – Gheorgheni – Tg. Mureş (prin montarea staţiei de încărcare în benzinăria MOL Tg. Mureş din Str. 1 Decembrie 1989, nr.240), care va deveni astfel o “autostradă electrică” de care vor putea beneficia toţi posesorii de autovehicule prietenoase cu mediul având asigurată infrastructura de încărcare pe întreg traseul.

O altă “autostradă electrică”, care va lega municipiul Iaşi de Bucuresti, se află în plină dezvoltare, fiind instalate până acum staţii la Târgu Frumos, Roman, Bacău şi Adjud.

Utilizatorii de vehicule electrice pot accesa şi rezerva staţiile direct pe site-ul eondrive.ro sau prin aplicaţia mobilă E.ON Drive, disponibila atât pentru Android, cât şi pentru iOS. De asemenea, acestea pot fi vizualizate pe platforma online Plugshare.

Potrivit celor mai recente statistici publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), ponderea autoturismelor “verzi“ (electrice și hibride) înmatriculate în România continuă să crească, acestea ajungând să dețină, în primele șase luni din anul 2019, o cotă de piață relativ importantă, respectiv 3,5% (anul trecut au avut o pondere de doar 2,4%), după ce, în luna iunie, acestea au înregistrat o cotă de piață semnificativă (4,0%), ceea ce face ca aceasta categorie sa ajungă, pe ansamblul primului semestru, la o cotă de 3,6%, comparabilă cu cea a altor state dezvoltate din Europa.

Reţeaua pan-europeană NEXT-E va include 6 ţări diferite, iar 40 de staţii de încărcare electrică din totalul de 252 din proiectul NEXT-E vor fi instalate în România şi amplasate pe rutele: Suceava-Bacău-Călărași, Constanţa-Bucureşti-Timişoara şi Iaşi-Tîrgu Mureş–Alba Iulia. Prin această inițiativă, infrastructura de stații de încărcare pentru autovehicule electrice aferentă coridoarelor rutiere strategice europene (TEN-T) se va completa cu infrastructura de stații de încărcare pentru autovehicule electrice din România, facilitând transportul rutier cu emisii reduse de CO2 şi impact redus asupra mediului.

Ca o premieră absolută, călătoria pe distanţe lungi, bazată 100% pe electricitate, va fi posibilă în şase state membre UE, cu legături către ţările vecine.

Reţeaua dezvoltată de acest consorţiu are ca scop crearea unei infrastructuri în Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croaţia şi România. Foarte important, această reţea va fi conectată cu reţeaua de staţii de încărcare electrice din Europa de Vest, datorită coordonării cu alte proiecte finanţate prin intermediul CEF.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.