Noi avizări și confirmări din partea M.E.C.T.S. pentru C.C.D. Bacău
Editura Casei Corpului Didactic Bacău îşi completează palmaresul de 260 de titluri, lucrări de specialitate, ghiduri metodice, dicţionare, culegeri de teste, reviste ştiinţifice şi şcolare, cu alte trei apariţii.
Acestea sunt dedicate învăţământului preşcolar, făcând parte din categoria auxiliarelor didactice, în ultimul timp remarcându-se o cerere sporită pentru aceste tipuri de apariţii editoriale, mai ales la acest nivel de învăţământ.
Aşadar, prin Decizia nr. 28831/28.01.2011, Ministerul Educaţiei a avizat următoarele materiale didactice, adresate învăţământului preşcolar, ceea ce oferă acestora un plus de valoare şi un statut aparte în rândul lucrărilor de profil, care se distribuie în sistem:
• Comunicarea orală şi scrisă în preşcolaritate – Grupa mare (5-6 ani) (auxiliar didactic).
Autori: Maria MĂTĂSARU, Aurelia PIŢU, Carmen NEDELCU, Maria CHIRILOAIE, Lavinia MĂTĂSARU, Viorica PRICOPOAIA;
• Matematică în grădiniţă – Nivelul II (5- 6 ani) (auxiliar didactic).
Autori: Maria MĂTĂSARU, Maria CHIRILOAIE, Carmen NEDELCU, Lavinia MĂTĂSARU;
• Evaluarea iniţială în grădiniţă a copilului de 5- 6 ani (auxiliar didactic).
Autori: Maria MĂTĂSARU, Maria CHIRILOAIE, Luminiţa COJOCARU, Carmen NEDELCU, Viorica PRICOPOAIA, Lavinia MĂTĂSARU;
Menţionăm că aceste lucrări constituie curriculum-suport pentru aplicarea Programei activităţilor instructiv – educative în grădiniţa de copii, fiind elaborate în cadrul programului „Didactică preşcolară – inovaţie şi calitate”, acreditat de Ministerul Educaţiei şi furnizat de Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău, cu scopul de a sprijini educatoarele, atât din învăţământul urban, cât şi din învăţământul rural.
De asemenea, remarcăm faptul că lucrările mai sus-amintite sunt valorificate şi ca mijloace didactice, în cadrul următoarelor programe de formare continuă:
• Psihopedagogia evaluării aplicate la preşcolari;
• Proiectul tematic – strategii de proiectare / organizare / evaluare a activităţilor cu preşcolarii;
• Inteligenţa emoţională şi dezvoltarea afectivă în preşcolaritate;
• Comunicarea pedagogică în activitatea cu preşcolarul;
• Didactică preşcolară – teorie, metodică şi aplicaţii;
• Cunoaşterea psihopedagogică a preşcolarului,
ofertate de instituţia băcăuană în anii şcolari 2008-2009, 2009-2010 şi 2010-2011, prin Oferta de formare continuă a Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău, avizată anual de M.E.C.T.S.
În legătură cu aceste aspecte, directorul acestei instituţii, prof. Gabriel Stan, ne-a declarat: “Planul nostru editorial este ambiţios. Cu resurse mici am reuşit să edităm, în şapte ani de existenţă, pentru uzul tuturor cadrelor didactice, 260 de titluri.
Prin politica editorială, încercăm cu consecvenţă să satisfacem cererea de carte venită din partea sistemului educaţional.
Acum avem satisfacţia avizării unor lucrări utile, fapt care contribuie considerabil la creşterea cotei valorice a editurii noastre.”