Din 2008, vom avea carte de muncă virtuală
Procesul de informatizare a bazelor de date de la casele de pensii este cel de-al doilea efort semnificativ, după cel de recalculare a pensiilor.
Procedura va începe în februarie, iar în acest sens personalul caselor de pensii va fi suplimentat, o parte din selecţia noilor angajaţi fiind realizată de Institutul Naţional de Cercetare şi Dezvoltare în Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale.
Este un proces la sfârşitul căreia toate datele legate de evidenţa muncii şi stagiile de cotizare necesare pentru realizarea dosarului de pensii vor fi introduse într-o bază complet informatizată. Deocamdată, Casele de Pensii deţin o astfel de bază în care se află înregistrate doar carnetele eliberate după aprilie 2001.
Acest proces va duce la eficientizarea sistemului de pensii de stat şi la eliminarea birocraţiei. Vizualizarea acestor informaţii şi crearea dosarelor de pensii vor fi realizate într-un timp foarte scurt, prin introducerea Codului Numeric Personal al beneficiarului.
După ce vor fi luate în evidenţă şi vor fi trecute în baza de date electronică, carnetele de muncă luate „cu împrumut” de către casele de pensii vor fi returnate inspectoratelor de muncă. În prezent, angajaţii Inspectoratelor de Muncă desfăşoară un proces de inventariere a cărţilor de muncă aflate în arhiva proprie.
Sursa: Mirela LEONTE, Amos News