Dacia a înregistrat în 2005 o cifră de afaceri de 1,2 miliarde de Euro
Cifra de afaceri a Dacia a crescut de mai bine de două ori faţă de cea înregistrată în anul 2004, ajungând la 1,2 miliarde de Euro. Contribuţia exportului la această cifră a fost de 348 milioane de Euro, cu 300% mai mult faţă de anul precedent.
În ceea ce priveşte producţia, aceasta a atins nivelul record de 172.021 vehicule, din care 146.456 Logan. Impulsionată de cererea comercială puternică pentru modelul Logan, activitatea de fabricaţie a uzinei de la Mioveni a depăşit practic volumul cumulat al anilor 2003 şi 2004.
Pentru 2006, Dacia prevede producţia a ceva mai mult de 200.000 de autovehicule, la care se vor adăuga 100.000 de colecţii CKD. Capacitatea de producţie a uzinei de la Mioveni va fi majorată la 235.000 unităţi pe an începând din luna septembrie 2006.
Gama Dacia va fi extinsă prin introducerea unei noi versiuni de motorizare pe benzină, de 107 CP, şi a versiunii de Logan Break cu 5 şi 7 locuri, care va fi disponibilă pe piaţa românească începând din luna octombrie.
Dacia va pune un accent important pe dezvoltarea reţelei de furnizori din România. Obiectivul acestui demers îl constituie creşterea ponderii achiziţiilor de componente pentru Logan din România de la 60%, în prezent, la 80% în 2008.
Incă de acum, prin intermediul activităţilor sale proprii precum şi prin cele derulate de reţeaua sa comercială şi furnizorii săi, Dacia asigură peste 100.000 de locuri de muncă în România.
Creşterea puternică a vânzărilor sub efectul succesului comercial al modelului Logan a permis Dacia să obţină în 2005 un rezultat financiar net pozitiv de 57 milioane de Euro.
În 2005, vânzările Dacia au crescut cu 70,6% faţă de anul 2004, până la nivelul de 164.406 unităţi. La această creştere au contribuit atât rezultatele comerciale din România, cifrate la 113.276 unităţi (+ 68,9% faţă de 2004), cât şi cele înregistrate la export, unde, cu 51.130 vehicule înmatriculate, vânzările au crescut de 2,7 ori!
La aceste cifre pot fi adăugate cele corespunzătoare rezultatelor înregistrate de Renault Industrie Roumanie, care gestionează activitatea centrului de export CKD Logan, şi care se ridică, în 2005, la 131 milioane de Euro.
Cifra de afaceri cumulată a Dacia şi a Renault Industrie Roumanie a atins 1,320 miliarde de Euro, din care 36% la export (476 milioane de Euro).
În 2005, primul an complet de comercializare a modelului Logan, Dacia a înregistrat un rezultat financiar pozitiv. Profitul net după impozitare a fost de 57 milioane de Euro, echivalent cu 4,75% din cifra de afaceri. 2005 a fost astfel primul an în care Dacia a înregistrat profit, după 5 ani de pierderi.
Investiţiile au totalizat 157 milioane de Euro în 2005. Valoarea cumulată a investiţiilor realizate la Dacia de la privatizare se ridica, la data de 31 decembrie 2005, la 630 milioane de Euro.
Dacia îşi va continua investiţiile, care vor depăşi în acest an nivelul de 150 milioane de euro. La această sumă se va adăuga prima tranşă din investiţia în viitoarea uzină de cutii de viteze, tranşă în valoare de 28 milioane de euro.
Dincolo de anul 2006, trebuie să privim orizontul 2007 în perspectiva intrării României în Uniunea Europeană şi a consecinţelor posibile ale aderării asupra pieţei auto româneşti şi a asupra activităţilor derulate de Dacia. Situaţia Poloniei, unde după intrarea în Uniunea Europeană piaţa vehiculelor noi a scăzut cu 35%, în timp ce vânzările de vehicule de ocazie au crescut de 25 de ori, trebuie să ne alerteze.
Dacia aşteaptă deci, din partea guvernului român, să ia măsuri în genul celor care au fost adoptate de Republica Cehă şi de Ungaria, pentru ca România să nu devină pubela de vechituri auto a Europei şi pentru a se evita efectele profund negative asupra dezvoltării industriei auto româneşti.