Am întâlnit în viaţă mulţi oameni care aveau bani. Unii i-au obţinut din moşteniri, alţii din căsătorii, unii au fost oamenii potriviţi în locurile şi la momentele potrivite, alţii s-au zbătut din greu, au învăţat, au muncit, au urcat treaptă cu treaptă.
Pâna în final, când tragi linie, chiar nu contează, banii au doar destinaţie, nu şi origine, banii au doar număr, nu şi culoare. Am întâlnit în viaţă mulţi oameni care achiziţionau lucruri de valoare.
Unii o făceau din nevoia de a dovedi, de a-şi uita trecutul, de a-şi îngropa frustrarile, alţii din nevoia de a se linişti, de a-şi uita prezentul, de a-şi îngropa nefericirea. Puţini sunt cei care se înconjoară de lucruri de valoare pentru că le înţeleg spiritul, pentru că se îmbată cu frumuseţea lor, pentru că îi încântă prezenţa lor.
Pentru că, dimineaţa, vederea lor le trezeşte un zâmbet de fericire, pentru că, seara, magia lor le creează un vis de măreţie. Multe persoane cumpără lux, puţine persoane simt luxul. Multe persoane au bani, puţine persoane au stil. Stilul nu îl ai, ci îl eşti, scria Mircea Cărtărescu, definind, într-un mod distinct, personal şi esenţial, ce înseamnă să fii un om stilat.
Stilul nu ţine de suma lucrurilor de valoare pe care le deţii. Stilul este ceva mult mai complex, mai adânc, mai puternic, stilul ţine de esenţa fiinţei tale, de profunzimea sufletului tău, de interiorizarea şi raportarea la frumuseţe, la măiestrie, la magie. Stilul înseamnă să înţelegi, să simţi, să iubeşti, să devii una cu lucrurile pe care le ai în jur, să vezi cu inima, nu cu ochii, să gândeşti cu simţurile, nu cu mintea.
Multe persoane cumpără lux, puţine persoane înţeleg filosofia, mesajul, sufletul brandurilor de lux. Iar dacă nu înţelegi visul creator, zbaterea care mişcă penelul, transformând puncte în linii, idei, în forme, culori, în imagini, nu te poţi bucura de starea specială pe care ţi-o creează aceste produse.
Nu sunt simple obiecte. Sunt idealuri. Nu sunt simple branduri. Sunt sentimente. Abia atunci când cei cu bani vor înţelege acest lucru, vor putea să simtă cu adevărat magia unei bijuterii Faberge, divinitatea unui ceas Perregaux, farmecul unei eşarfe Hermes. Pâna atunci, vor avea doar posesiuni, dar nu şi stil.
Pâna atunci, vor avea lucruri de valoare, dar nu vor şti să se bucure de ele, nu vor putea să comunice cu ele, nu vor reuşi să vibreze alături de ele. Fără îndoială, între cei care nu au bani şi cei care nu le mai ştiu numărul, îi aleg pe aceştia din urmă.
Fără îndoială, între cei care adună conturi nesfârşite şi cei care cumpără lucruri negândite, îi aleg pe aceştia din urmă. Fără îndoială, între cei care fac achiziţii de promenadă şi cei care visează de fiecare dată când îşi ating obiectele, când le surprind lumina, când le pătrund misterul, îi aleg pe acestia din urmă.
Pentru că, la aceştia din urmă, se gândesc toţi marii artişti atunci când îşi lasă mintea să imagineze, degetele să creeze. Pentru aceştia din urmă se fac toate produsele deosebite, speciale, unice. Visul creator nu este făcut să fie pus într-o vitrină. Visul creator este făcut să fie simţit, dorit, iubit.
Brandurile de lux înseamnă mult mai mult decât utilitatea, preţul sau imaginea lor. Înseamnă pasiune, putere, iluzie.
autor neidentificat
Update in miercuri, 06-06-07 18:32
Bacăul este un loc privilegiat pentru pasionații de hiking și trekking, datorită apropierii de munții…
Chiar dacă nu sunt la fel de populare ca ruleta sau ca pokerul și nici…
Sala de Sport a Liceului Spiru Haret din Moinești a găzduit cea de-a XIV-a ediție…
Situat strategic în regiunea Moldovei, Bacăul a devenit în ultimii ani un hub important pentru…
Locuitorii din comuna Berești-Tazlău vor beneficia de testări medicale gratuite în cadrul caravanei „Nu am…
Sportivii Diaconu Ștefan Matei și Marius Mihai Manda au reprezentat cu succes Clubul Sportiv Municipal…
Acest website folosește cookies.
Comentează