În luna septembrie a anului trecut au fost verificate, la propunerea comisarului european pentru protecţia consumatorilor Meglena Kuneva, 386 de site-uri care oferă consumatorilor informaţii despre cursele aeriene şi le dau posibilitatea să achiziţioneze bilete de avion online. 137 dintre acestea fost sancţionate pentru încălcarea drepturilor consumatorilor, conform concluziilor celor 13 State Membre care au raportat rezultatele controlului.
Principala abatere descoperită în timpul controlului constă în neprezentarea preţului final al unui bilet, preţ care trebuie să includă toate taxele pe care le presupune. Un alt aspect semnalat îl constituie lipsa informaţiilor privind valabilitatea ofertelor de bilete la preţ special, consumatorii descoperind, pe măsură ce studiază site-ul, faptul că nu-şi pot rezerva biletele pentru care au optat iniţial, atraşi fiind de publicitatea făcută.
Obligaţiile contractuale şi condiţiile de călătorie redactate neclar şi incomplet reprezintă o altă abatere sancţionată de autorităţile ţărilor care au verificat site-urile, un exemplu în acest sens fiind plata asigurării de călătorie, care este una dintre obligaţiile pe care consumatorul le are, dar despre care află doar în momentul când trebuie să achite biletul.
În general, problemele care au fost semnalate se referă la informarea incompletă şi precisă a consumatorilor în legătură cu tot ceea ce presupune zborul ales.
Autorităţile fiecărui stat participant la acest control au sancţionat încălcarea drepturilor consumatorilor de către companiile care comercializează bilete de avion online, dar au urmărit şi respectarea măsurii dispuse, respectiv aceea de a modifica site-urile în acord cu normele care reglementează acest tip de vânzare a biletelor.
Comisarul european Meglena Kuneva a avertizat companiile aeriene, ca şi cele care intermediază vânzarea de bilete online, în legătură cu importanţa respectării drepturilor consumatorilor şi continuarea acţiunii de supraveghere a comerţului online în sectorul curselor aeriene, luna mai 2008 reprezentând termenul final până la care toate aceste site-uri au datoria de a îmbunătăţi în mod evident informarea consumatorilor.
Rezultatele acţiunii de verificare şi îmbunătăţire a site-urilor care comercializează bilete de avion, cu plata online, arată faptul că 50% dintre problemele semnalate de autorităţi au fost rezolvate.
Dat fiind timpul scurt de pregătire a controlului, România nu a participat în septembrie 2007 la această acţiune.
Totuşi, importanţa acestui tip de comerţ şi creşterea în amploare, inclusiv pe teritoriul ţării noastre, constituie un motiv suficient pentru ca Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor să dispună desfăşurarea, în cursul acestui an, a unui control al site-urilor româneşti care pun la dispoziţia călătorilor bilete pentru cursele interne şi internaţionale, pentru a verifica respectarea drepturilor consumatorilor la informarea precontractuală corectă, precisă şi completă.
Dan Vlaicu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, a declarat:„Românii călătoresc foarte mult cu avionul în ultimii ani, atât în interes de serviciu, cât şi ca turişti, motiv pentru care avem în vedere supravegherea vânzării biletelor de avion online, dar şi a respectării contractelor de către companiile aeriene, obligate prin lege să respecte drepturile pasagerilor”.
Update in joi, 08-05-08 17:59
Bacăul este un loc privilegiat pentru pasionații de hiking și trekking, datorită apropierii de munții…
Chiar dacă nu sunt la fel de populare ca ruleta sau ca pokerul și nici…
Sala de Sport a Liceului Spiru Haret din Moinești a găzduit cea de-a XIV-a ediție…
Situat strategic în regiunea Moldovei, Bacăul a devenit în ultimii ani un hub important pentru…
Locuitorii din comuna Berești-Tazlău vor beneficia de testări medicale gratuite în cadrul caravanei „Nu am…
Sportivii Diaconu Ștefan Matei și Marius Mihai Manda au reprezentat cu succes Clubul Sportiv Municipal…
Acest website folosește cookies.
Comentează