A început construcția Șoselei de Centură a Bacăului!
Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL va proiecta și va construi varianta ocolitoare în termen de 36 luni, din care 6 luni sunt alocate proiectării și 30 luni execuției lucrărilor.
Varianta de Ocolire a Municipiului Bacău (VOB) va avea o lungime de 30,8 km, din care 16,269 km vor fi construiți la profil de autostrada, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene.
Antreprenorul va oferi de asemenea o garanție a lucrărilor de 7 ani.
Contractul în valoare de peste 668 milioane lei, fără TVA (echivalentul a 142 milioane Euro) a fost semnat astăzi la Bacău de Directorul General al CNAIR, Narcis Neaga și de reprezentanții antreprenorului, in prezenta ministrului transporturilor, Lucian Sova.
Varianta de ocolire a Municipiului Bacău va traversa lunca dintre râurile Siret și Bistrița, tranzitând zonele administrativ teritoriale ale localităților Luizi Călugăra, Sărata, Nicolae Bălcescu, Letea Veche, Săucești, Itești şi Hemeiuș.
Pe traseu vor fi construite 12 poduri și pasaje precum și un nod rutier, la intersecția cu DN 2F, care va asigura atât accesul spre și dinspre autostradă cât și legătura cu Centrul Municipiului Bacău.
Lucrarea este amplasată la sud, est și nord de Municipiul Bacău şi presupune realizarea unui sector comun cu traseul Autostrăzii Moldova, a unor conexiuni cu DN 2 la sud și la nord de municipiul Bacău și a unor conexiuni cu DN 15 și cu DN 11, la vest de acest Municipiu.
Centura ocolitoare a municipiului Bacău va facilita legăturile între localitățile aflate în vecinătatea municipiului Bacău inclusiv pe DN2F, DN 2G, DJ 119 şi DJ 207F.
Prin construcția acestei Variante de Ocolire se dorește în special devierea traficului greu în afara zonei urbane, cea ce va duce la fluidizarea traficului din zonă, reducerea degradării arterelor existente în municipiu, reducerea semnificativa a poluării și creșterea gradului de siguranță rutieră.