Dependent de viteza: Daniel Onoriu
Daniel Onoriu, este un personaj de un obiectivism fantastic: isi poate recunoaste minusurile in aceeasi masura in care povesteste despre pasiunea masinilor de curse.
Nepotul celebrului cuplu Gabi Lunca – Ion Onoriu are in palmares numeroase titluri de care este mandru, printre care titlul de campion national de viteza in coasta. Este pilot de raliu, concurand in doua campionate CRR – Campionatul de raliu al Romaniei si VTM-Viteza pe Traseu Montan, dupa ce, incepand de la 12 ani a debutat in karting si a continuat la moto in superbike, unde a stabilit recorduri importante.
„Am obtinut prima victorie la a doua mea participare in campionatul national de viteza in coasta in 2007, ceea ce inseamna record national si cu siguranta nu va fi doborat prea curand“.
Sportivul se arata nemultumit pentru faptul ca in Romania nu exista niciun circuit unde soferii care “sufera” de exces de viteza sa poata sa-si descarce adrenalina. Da exemplul Germaniei, unde orice sofer cu masina personala poate sa inchirieze circuitul contra sumei de 50-70 de euro pe zi. In acest fel, exista sansa diminuarii ratei accidentelor cauzate de viteza. “Inainte sa intru la raliuri, eram un nebun al soselelor, dar sportul m-a educat. De cand il practic, am devenit un sofer foarte cuminte si rabdator in trafic”.
Onoriu – magnet de ghinioane
“Daca as primi cate un euro pentru fiecare accident avut, as fi fost bogat”. La varsta de 12 ani a suferit calvarul unei rotule deplasate in urma unui accident cu o motocicleta Jawa. S-a operat de 4 ori ca sa-i fie scos lichidul din genunchi. De atunci accidentele s-au tinut lant si au culminat in 2006 cu un accident sever: Soferul unei masini nu i-a acordat prioritate pe una dintre strazile capitalei si Daniel a intrat in plin cu motocicleta Kawasaki, in acesta. Un bilant al starii sanatatii tragic: 9 zile de coma, splina scoasa, stomac perforat, clavicula rupta, coaste rupte, plasa in abdomen si o stare psihica degradata in timpul convalescentei. Dar toata aceasta drama, n-a reusit sa-l tina departe de curse, nici dupa reabilitare.
Confirmarea unei adaptabilitati perfecte si a performantelor, i-a facut-o chiar Titi Aur. La putin timp dupa ce a fost initiat ca si pilot profesionist. Daniel Onoriu si-a devansat in mai multe randuri profesorul, pe Titi Aur. La una din etape a existat intre ei chiar si o distanta de 6 secunde, reusind cel mai bun timp al etapei.
“Nu pot sta pe margine. Viteza e un drog pentru mine“, declara Onoriu. “In schimb, n-as permite copiilor mei sa practice sporturi extreme – e prea riscant“.
A avut initial speranta ca acest sport ii va aduce si satisfactii financiare, dupa performantele avute. Dar acest vis nu s-a adeverit. Dimpotriva – un calcul rapid facut de campion aduce la lumina folosirea a peste 500.000 de euro din 2006 pana azi, din buzunarul propriu. Cu o oarecare tristete spune ca “In Romania nu performanta aduce sponsori ci relatiile, din pacate“.
L-am intrebat pe Daniel daca a avut foloase in relatiile sociale, de pe urma rudeniei apropiate de cuplul lautaresc Lunca-Onoriu si a spus un “DA” sincer.
Bunica, Gabi Lunca, se arata ingrijorata ca Daniel este practicant al unui sport atat de periculos dar nu uita sa-l felicite si sa se arate mandra aunci cand inca un trofeu isi face loc in arsenalul campionului.
Ce regreta Daniel Onoriu?
Perioada in care a fost nevoit sa stea departe de curse si rautatea, radicalismul si ura de rasa a unora care impart umanitatea in natii si etnii. Fiind rom, Daniel a intampinat unele neajunsuri datorate etniei si pe care le considera “infantilitati ale unora care n-au exersat bunatatea, acceptarea si toleranta”
Iubeste melodia formatiei Queen, “We are the champions” si se considera un invingator. Marturisesc ca asa l-am perceput si eu.