Telefoane utile din Bacau
Politia, Salvarea, Pompierii – 112 (din orice retea de telefonie)
Prefix international Bacau (Romtelecom): 0040.234.
Deranjamente Retea Distributie Gaze – 928
Deranjamente Renel 929
Informatii Abonati Telefonici Bacau Romtelecom- 931
Informatii CFR Bacau – 952, 519908. vezi telefoane alternative CFR Bacau
Consiliul Judetean Bacau – 537 200
Prefectura Judetului Bacau – 537 200/int. 150
Oficiul Judetean pentru Protectia Cumparatorului – 512112
Directia Generala pentru Agricultura si Alimentatie – 576500
Grupul de Pompieri „Maior Constantin Ene” Bacau – 550 000
Politia Municipiului Bacau – 141 515/int.310; 344
Curtea de Apel Bacau – 513 678
Tribunalul Judetean Bacau – 512 629
Judecatoria Bacau – 512 850
Directia de Sanatate Publica Bacau – 512 850
Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca – 176 736
Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului – 511 273
Casa Judeteana de Pensii Bacau – 511366
Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Bacau – 576.947
Informatii cu privire la sistemul public de pensii si asigurari sociale – 0800-82.67.27 (apel gratuit)
Taxiuri din Bacau
Serviciul de urgenta 112
CUM FUNCTIONEAZA 112
Centrele de preluare a apelurilor de urgenta dispun de o baza de date care ii ajuta pe operatorii de la 112 sa localizeze apelul, incidentul produs si resursele de interventie cele mai apropiate. Acest lucru este posibil cu ajutorul a doi indici de identificare:
- ANI identificarea automata a numarului de telefon:
pe monitorul operatorului apare numarul postului telefonic de unde apelantul suna. - ALI identificarea automata a locatiei:
pe monitorul operatorului apar adresa apelantului, locul de unde acesta suna si o serie de informatii suplimentare necesare pentru a exploata toate resursele in vederea gasirii solutiei optime pentru a ajunge in timp util la locul incidentului.
Modalitatea de procesare a unui caz
- un cetatean apeleaza 112 pentru a semnala un accident de circulatie grav, soldat cu victime omenesti;
- sistemul identifica numarul de telefon al persoanei care a semnalat cazul;
- se determina numele si adresa abonatului postului telefonic prin cautare automata in baza de date;
- operatorul cere apelantului date despre natura cazului;
- se transmit toate datele la dispeceratele Politiei, Ambulantei si Pompierilor, in functie de natura cazului (aceasta operatiune se realizeaza in 2-3 secunde);
- dispecerii stabilesc rapid mijloacele de interventie care participa la solutionarea cazului, având la dispozitie aplicatia AVL (Localizare Automata a Vehiculelor);
- pe harta se afiseaza conexiunea caz – mijloace de interventie;
In baza legii, confidentialitatea este o obligatie a Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU) si a personalului sau.
Utilizarea resurselor materiale si umane la interventia de urgenta este mult mai eficienta si reprezinta un instrument util al actului managerial în rezolvarea situatiilor de urgenta. In acest fel, cele mai apropiate echipe de interventie vor sosi la fata locului, economisind minute importante in salvarea unei vieti omenesti.
112 este numar comun cu Uniunea Europeana, benefic pentru turisti si oameni de afaceri straini aflati pe teritoriul României.
Prin 112 va exista o singura cale de comunicare ce va activa simultan toate serviciile implicate în rezolvarea urgentelor.
Exista toate premisele ca prin utilizarea eficienta a resurselor materiale si umane implicate in rezolvarea urgentelor sa se micsoreze considerabil, timpul de interventie. Acest lucru este posibil si datorita unicitatii numarului si prin transferul simultan al datelor catre agentiile de urgenta
Convorbirile efectuate in sistemul 112 sunt inregistrate.
Determinarea automata a numarului si locatiei urgentelor permite identificarea apelurilor false si/sau injurioase.
Apelul la 112 este universal si gratuit.
Numarul de urgenta 112 este gratuit si poate fi apelat din orice retea de telefonie fixa sau mobila.
Abonatii care apeleaza 112 nu platesc sume suplimentare la factura telefonica
Un operator de la Centrul de preluare a apelurilor de urgenta 112 va adresa anumite intrebari apelantului cu privire la natura urgentei pentru care solicita ajutor si va aprecia care dintre agentiile de urgenta poate sa raspunda corespunzator solicitantului.
Daca sunati la 112 trebuie sa anuntati:
- Ce urgenta aveti;
- Unde este urgenta;
- Unde va aflati;
- De la ce numar de telefon sunati;
- Cum va numiti.
Operatorul evalueaza urgenta apelantului in functie de informatiile primite si transmite aceste informatii la agentia/agentiile de urgenta abilitate in rezolvarea cazului respectiv. Daca este nevoie de interventia tuturor agentiilor, datele preliminare ale cazului sunt transmise simultan, in maximum 2-3 secunde.
Dupa furnizarea acestor date trebuie sa ramaneti la telefon pentru a fi pusi in legatura cu agentia de urgenta de care aveti nevoie si pentru a primi eventuale recomandari.
Daca legatura cu numarul 112 se intrerupe, trebuie sa sunati din nou. Ramaneti calmi si raspundeti la toate intrebarile; nu inchideti pana cand nu vi se spune.
Sunati la 112 doar daca aveti o urgenta!
Centrele de Urgenta functioneaza permanent, 24 din 24 de ore, 7 zile pe saptamana.
CUM SA FITI PREGATITI PENTRU O SITUATIE DE URGENTA
Exista probabilitatea ca fiecare dintre noi sa fie nevoit sa foloseasca 112 macar o data in viata.
112 nu reprezinta doar un numar de telefon, ci un ajutor rapid care depinde de informatiile vitale pe care le oferiti.
Cand o persoana nu este pregatita sa anunte o urgenta pot aparea frica, panica si confuzia. Din fericire, daca o persoana este pregatita si aplica unele principii si proceduri de baza, aceasta poate anunta adecvat o urgenta.
Cand sunteti pusi in fata unei situatii de urgenta, fiti calmi. Este foarte important sa va concentrati asupra a ceea ce urmeaza sa solicitati si sa raspundeti corect la intrebarile puse de operatoare. Evaluati situatia, adunandu-va gandurile, intelegeti ceea ce se intampla .Intrebati-va: Ce trebuie sa fac?, apoi treceti imediat la actiune.
Trebuie sa evitati cu orice pret panica pentru a putea face fata situatiei in mod inteligent. Nu uitati ca timpul este extrem de pretios in cazul unei urgente.
Daca tineti cont de aceste sfaturi puteti contribui la salvarea unei vieti, puteti impiedica extinderea unui incendiu in imprejurimi, puteti preveni o crima sau o infractiune si puteti contribui la prinderea un criminal sau infractor.
CAND SECUNDELE CONTEAZA, RASPUNDETI URGENT LA INTREBARILE PUSE DE OPERATOAREA DE LA 112 ! INAINTE DE A FORMA 112 TREBUIE SA CUNOASTETI NUMARUL DE TELEFON DE LA CARE SUNATI, ALTFEL APELUL DUMNEAVOASTRA POATE FI EVALUAT CA NESERIOS.
IN ACEST CAZ NU VETI PRIMI AJUTORUL CERUT!
Daca doriti sa beneficitati de serviciile puse la dispozitie prin sistemul 112, nu ezitati sa va dati datele cerute de operator!
Apelul la 112 este posibil si in situatia in care, in urma neplatii abonamentului, operatorul v-a intrerupt accesul la convorbirile telefonice.
CUM FOLOSIM TELEFONUL MOBIL
- telefonul dumneavoastra mobil poate fi setat sa apeleze 112 apasand doar pe o tasta, insa ATENTIE, puteti apela accidental la 112 si sa nu stiti;
- folositi telefonul cu grija, pentru a preveni apelarea automata din greseala a numarului 112!
- in cazul in care aveti activata optiunea “Numar ascuns”, sistemul 112 are capacitatea de a determina automat numarul si locatia dumneavoastra!
- parintii trebuie sa ii invete pe copii sa foloseasca telefonul mobil pentru a suna, in caz de urgenta, la 112!
- daca va aflati intr-o zona in care furnizorul dumneavoastra de telefonie mobila nu are acoperire si trebuie sa sunati de urgenta la 112, nu disperati! Apelul la 112 va fi preluat de alt operator de telefonie mobila care are acoperire in zona respectiva;
- apelul de la un telefon mobil cu cartela reincarcabila nu furnizeaza inca identitatea dumneavoastra. Raspundeti corect la intrebarile operatoarei si dati amanunte despre locatia exacta a urgentei (puncte de reper).