S-au reluat cursele pe Aeroportul Bacau
Traficul aerian pentru aeronavele de tip Boeing 737 cu o greutate de 55 tone a fost redeschis pe Aeroportul Bacau. Institutul de Cercetari in Transporturi Bucuresti a efectuat un studiu de evaluare a modalitatilor de exploatare a infrastructurii aeroportuare si a permis efectuarea unei curse pe zi cu acest tip de avioane.
Pâna in luna noiembrie a anului trecut, când pista a fost inchisa acestor tipuri de aeronave, de pe aeroportul din Bacau operau 13 curse de acest tip. Acum numarul lor s-a redus la jumatate. Destinatiile vor fi Roma si Torino.
De asemenea una dintre companiile care opereaza pe Aeroportul din Bacau si-a deschis aici o baza de operare. Ceea ce inseamna ca avioanele ramân aici peste noapte si nu vor mai exista intârzierile de pâna acum. „Astea 7 curse sunt o resursa importanta pentru noi. Am mai primit anul acesta 10 miliarde din partea Consiliului Judetean, bani cu care vom finaliza lucrarile la pista si ale diverselor cai de rulare”, a declarat Radu Bondar, director Aeroportul Bacau.
Pâna pe 20 februarie, cei de la Institutul de Cercetari in Transporturi Bucuresti vor finaliza analizele de laborator si vor reinterpreta rezultatele, reanalizând astfel posibilitatea majorarii numarului de aeronave mari care sa poata ateriza la Bacau.
„Sunt in discutii cu o alta companie mare low cost pe care vreau s-o aduc la Bacau. Interesul nostru este sa aducem curse noi”, mai spune Radu Bondar.
Pista de la Bacau este una dintre cele mai lungi – 2.500 metri – si late – 80 m – piste din tara. Sunt, de fapt, doua piste, una lânga alta, pentru ca standardele civile prevad o pista lata de 30 de metri. Pista bacauana este asa pentru ca la origine a fost una militara. Ea are un coeficient de portanta, adica indicele de rezistenta la apasare, de 19, in timp ce Uniunea Europeana cere un indice de 60.
Carmen STAN
Sursa: Informatia Bacaului