Amenintat cu inchiderea, Aeroportul Bacau isi infrumuseteaza… numele !!!
Update: Din 31 octombrie 2007, Aerortul Bacau a fost botezat Aeroportul International „George Enescu” Bacau, proiectul fiind aprobat de Consiliul Judetean cu 14 voturi pentru, cinci impotriva si trei abtineri.
Aeroportul Bacau risca sa fie desfiintat in circa doi ani de zile, in timp ce in alte judete precum Suceava, Cluj, Iasi aeroporturile au fost “salvate” de autoritatile judetene.
La Bacau autoritatile au, se pare, alte prioritati. Dezvoltarea “framanta” mai putin interesul si preocuparea unora dintre consilierii judeteni care nu mai au altceva de facut pentru acest aeroport amenintat cu inchiderea si pentru acest judet decat sa schimbe denumirea Aeroportului Bacau in Aeroportul International “George Enescu”.
Aeroportul Bacau, “amenintat” cu inchiderea
“La intrebarea cat timp va mai rezista aeroportul, singura firma de proiectare de aeroporturi din Romania, Itana, raspunsul a fost doi ani. Sigur ar fi inchis in maxim doi ani si jumatate”, a declarat Dragos Benea. Viitorul se releva sumbru pentru portalul din Bacau in cazul neidentificarii unui investitor care sa fie interesat sa plaseze capital in Aeroportul Bacau.
“Masuri”
In tot acest context, ce fac unii alesi locali? Ei bine, s-a pus pesemne la cale un plan de actiune menit a “salva” aeroportul .. Acela consta in schimbarea denumirii Aeroportul Bacau in Aeroportul International “George Enescu” Bacau.
Mai precis consilierii judeteni Cristian Bunea si Andrei Paraschivescu au plasmuit o initiativa in acest sens fiind argumentata prin “necesitatea redenumirii Aeroportului Bacau prin asocierea onoranta a numelui judetului Bacau cu marele muzician George Enescu ce este “motivata nu doar de oportunitatea de a marca acest lucru in mentalul international, ci si de necesitatea de a promova, european si international, valorile culturale regionale”, conform expunerii de motive a proiectului cu pricina.
Pana una alta, in “mentalul” international este deja implementata realitatea unui aeroport ce nu corespunde normelor europene, ce nu poate deservi un trafic aerian- indicele de portanta a pistei fiind doar de 18 in timp ce minimul acceptat in Uniunea Europeana este de 65-, ce nu prezinta nici un interes pentru investitori, ce “alunga” potentialii investitori ce ar putea dezvolta afaceri in judet prin imposibilitatea desfasurarii transportului aerian tip Cargo, pentru care autoritatile judetene nu au fost capabile sa faca mai nimic pana acum (cu exceptia unui grad de imprejmuire menit a “pastra” la distanta inoportunele “vizite” cabaline pe pista) si pentru care ar putea fi inchis in circa 2 ani.
Ce au facut altii
Aeroportul din Suceava a fost concesionat acum pentru 30 de ani unei firme austrice, aeroportul din Iasi a beneficiat de o serioasa infuzie de capital si este deja in mare parte modernizat.
Autoritatile judetene clujene, in urma investitiilor atrase in parcurile industriale, a firmelor Emerson si Nokia – ce va determina o dezvoltare spectaculoasa a regimului Cargo, preconizeaza ca aeroportul International Cluj-Napoca va ajunge, pana in anul 2015, primul aeroport al Romaniei, aici urmand sa fie investiti peste 100 de milioane de euro in lucrari de modernizare.
In urmatorii sapte – noua ani, peste un milion de pasageri vor utiliza aeroportul clujean, iar pentru realizarea acestor planuri este necesara o pista cu o lungime de 3.500 de metri pentru avioane de mari dimensiuni, atat de marfa cat si de pasageri. Investitiile preconizate se ridica la 100 de milioane de euro, din care 65 de milioane reprezinta investitia in noua pista, urmand apoi doua terminale noi de pasageri pentru plecari si sosiri si un terminal Cargo.
Pe langa faptul ca in anul 2006, la Aeroportul Cluj-Napoca traficul a fost de aproape 250.000 de pasageri, in crestere cu 21% fata de 2005, reprezentantii Aeroportului din Viena, care s-au aratat interesati de achizitionarea acestuia.
In Bacau autoritatile sunt insa inarmate cu dileme … “Eu am avut o dilema, cat va mai rezista aeroportul fara reparatii?”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Bacau care a contribuit la performanta unui Parc industrial pustiu la Hemeiusi.
Insa nu ne putem “plange” nici de initiativele unor consilieri judeteni…denumirea aeroportului sa fie schimbata, ce daca s-ar putea inchide?!…
Autor: Lavinia STOIAN
Sursa: Informatia Bacaului