În ultimii doi ani, Primăria Municipiului Bacău a identificat aproape 800 de maşini abandonate pe domeniul public, maşini pentru care s-au întocmit procedurile legale de identificare a proprietarilor şi somarea acestora pentru a le repune în circulaţie sau valorifica astfel încât domeniul public să fie eliberat.
Se pot sesiza cazuri de autoturisme abandonate, cu sau fără plăcuţe de înmatriculare, la numerele de telefon 986, Poliţia Primăriei şi 984 „Alo, domnule primar”.
Din totalul celor 778 de maşini abandonate identificate, 89 au fost ridicate de către angajaţii primăriei, acestea fiind depozitate în spaţiile proprii ale Primăriei, în vederea casării şi recuperării sumelor cheltuite cu operaţiunile de ridicare. În urma demersurilor Primăriei, 512 proprietari de autoturisme au eliberat domeniul public, majoritatea maşinilor fiind valorificate prin programul „Rabla”, alte 93 fiind cosmetizate şi repuse în circulaţie, ori dezmembrate.
În aceste zile se desfăşoară acţiuni de ridicare a altor 30 de autoturisme pentru care s-au întocmit formele legale de ridicare de pe domeniul public, iar pentru alte 42 de maşini abandonate procedurile de întocmire a documentaţiei sunt în curs în vederea ridicării acestora de pe domeniul public.
„Ridicarea maşinilor abandonate are ca scop crearea a cât mai multor locuri de parcare şi asigurarea unei imagini urbane adecvate pe străzile oraşului, străzi care aparţin domeniului public. Totodată, aceste maşini abandonate reprezintă un veritabil focar de infecţie cu efecte negative asupra populaţiei” (Ionuţ Tomescu, purtătorul de cuvânt al primăriei).
Conform legislaţiei, o maşină este considerată abandonată dacă nu are plăcuţe de identificare sau dacă are plăcuţe de identificare dar staţionează de o perioadă mare de timp într-un singur loc, aflandu-se într-o stare de degradare evidentă.
Identificarea autoturismelor aflate în această situaţie este făcută de către inspectorii şi poliţiştii primăriei şi în urma sesizărilor venite de la cetăţeni. După identificarea autoturismului şi întocmirea procesului verbal constatator, se iau măsuri de somare prin afişarea somaţiei pe geamul maşinii şi identificarea proprietarului sau deţinătorului prin Serviciul Înmatriculări Auto.
În termen de 10 zile de la data emiterii somaţiei, proprietarul sau deţinătorul are obligaţia de a elibera domeniul public. În caz contrar, Primăria are dreptul de a ridica maşina abandonată şi de a o trece în proprietatea sa, ca administraţie publică locală.
Proprietarul îşi poate ridica maşina numai după ce face dovada plăţii unei taxe de 20 de milioane de lei vechi, În cazul în care proprietarul nu mai este interesat de recuperarea maşinii aceasta va fi valorificată de către Primărie, prin societăţile de colectare a fierului vechi, sumele astfel obţinute constituindu-se venituri la bugetul local.
Bacăul este un loc privilegiat pentru pasionații de hiking și trekking, datorită apropierii de munții…
Chiar dacă nu sunt la fel de populare ca ruleta sau ca pokerul și nici…
Sala de Sport a Liceului Spiru Haret din Moinești a găzduit cea de-a XIV-a ediție…
Situat strategic în regiunea Moldovei, Bacăul a devenit în ultimii ani un hub important pentru…
Locuitorii din comuna Berești-Tazlău vor beneficia de testări medicale gratuite în cadrul caravanei „Nu am…
Sportivii Diaconu Ștefan Matei și Marius Mihai Manda au reprezentat cu succes Clubul Sportiv Municipal…
Acest website folosește cookies.
Comentează