Comerciantii si patronii firmelor prestatoare de servicii din Bacau care isi bat joc de clientii lor pot dormi linistiti. Guvernul a decis recent ca alaturi de multe alte institutii similare din tara, Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) din Bacau sa nu mai aiba personalitate juridica. OJPC Bacau va deveni o structura subordonata Inspectoratului Regional din Galati, astfel ca si pentru cea mai banala sesizare, consumatorul bacauan va trebui sa astepte rezolvarea de la sute de kilometri.
Fie si pentru o reclamatie referitoare la un produs alimentar expirat cumparat din rafturile magazinelor, bacauanii vor fi nevoiti sa astepte la rand. Asta pentru ca Inspectoratul Regional de la Galati are in atributii si rezolvarea problemelor locuitorilor din propriul judet, plus ale celor din Vaslui si Vrancea.
“Numarul mai mic de structuri regionale cu personalitate juridica, fata de cele 42 de structuri teritoriale existente în prezent, va contribui la o rapida circulatie a documentelor, iar sistemul informatic, în noua configuratie regionala, va permite o mai buna legatura între inspectoratele regionale, precum si între inspectoratele regionale si sediul central, reducand calitatea de informatii si documente, aflate în circulatie”, se arata in comunicatul de presa emis pe 12 iulie de Guvernul Romaniei.
Cat de rapid vor circula documetele intre noile structuri organizatorice ale institutiei desemnate sa apere drepturile consumatorilor nu ii intereseaza foarte mult pe bacauani. Singurul mod in care ei vor putea resimti ca schimbarea s-a facut in folosul consumatorilor ar fi ca reclamatiile lor sa fie solutionate la timp, iar cei care incalca legea chiar platesc pentru asta.
Sursa: Alina Chirila, Semne Particulare
Update in sâmbătă, 20-06-09 20:18
Chiar dacă nu sunt la fel de populare ca ruleta sau ca pokerul și nici…
Sala de Sport a Liceului Spiru Haret din Moinești a găzduit cea de-a XIV-a ediție…
Situat strategic în regiunea Moldovei, Bacăul a devenit în ultimii ani un hub important pentru…
Locuitorii din comuna Berești-Tazlău vor beneficia de testări medicale gratuite în cadrul caravanei „Nu am…
Sportivii Diaconu Ștefan Matei și Marius Mihai Manda au reprezentat cu succes Clubul Sportiv Municipal…
Tehnologia continuă să evolueze într-un ritm impresionant, iar gadgeturile inteligente devin tot mai prezente în…
Acest website folosește cookies.
Vezi comentarii
buna ziua,provabil va fi ziua cind veti citi mesajul meu.am si eu o problema serioasa si dificila,in legatura cu o banca din bacau,am sa va rog sa nu ma treceti cu vederea in acest subiect,spunind ca nu sunt prima cu aceasta probl.nu pot gasi rezolvarea niciunde.cineva ma indrumat catre cei de la OPC,intrucit nu am nici o cunostinta acolo am indraznit a va trimite acest mesaj,cu speranta ca voi primi un raspuns,de la cineva care vrea sa ma ajute.din suflet va multumesc,macar ca ati citit mesajul,astept un raspuns de la d-stra.
pt d-na Mika: Doamna va astept personal la sediul Protectiei Consumatorului Bacau in spatele cladirii ITM de pe str. I.S.Sturdza(fosta 6 Martie) si vom face tot posibilul in a va rezolva problema!!
Buna ziua! Am si eu o problema in legatura cu firma la care am lucrat.Din 2007 am ramas in prenatal si acum as dori sa intru in somaj.Cand am vrut sa iau legatura cu firma,ia-o de unde nu-i.Firma daduse faliment din 2008.nu mai stiam nici un nr.de tel.nimic.Pana la urma am reusit sa dau de ei cu ajutorul internetului.Am luat legatura cu ei si le-am spus sa imi trimita cartea de munca si o adeverinta.Ma trimis de la ITM la AJOFM si tot asa pana sa expirat cele 30 de zile in care trebuia sa depun dosarul.Acum stau si ma gandesc ca iar am luat teapa de la ei.Asa a facut si cu dosarul pt indemnizatie care au trimis actele abia dupa 7 luni si am pierdut 55 mil.(lei vechi).bani pe care nu cred ca ai mai recuperez. Va multumesc ca mi-ati citit acest e-mail.Sper sa imi da-ti un raspuns la problema mea.
am cumparat un aspirator in rate la flanco piatra neamt.dupa o saptamana sa stricat si lam dus la service.la tinut o luna la ei dupa care mia zis sa ma duc sa il iau tot cum lan dus.ca trebuie schimbat o piesa si probabil ii costa mult?eu il platesc inca o data si nustiu pentru ce?unde pot merge?
am comandat un dulap pe data de 8 decembrie si o mobila de bucatarie pe data de 9 decembrie 2009 la staer bacau,cu livrarea pe data de 23 decembrie 2009.din cauza vremii am sunat pe 21,22, la sediul din bacau pt a mi se confirma livrarea.mi s-a spus ca se va respecta termenul livrarii.pe data de 23,nefiind contactata de nimeni de la staer am sunat si mi s-a spus ca mobila e ajunsa dar nu poate fi livrata decat spre sfarsitul lunii ianuarie si mi s-a propus o reducere de 7% pentru intarziere.cu sarbatorile la usa si bucataria goala am mers la sediu si am ridicat personal mobila,achitand pretul initial,fara reducere .nu mi s-a scazut din factura nici macar transportul si montajul mobilei,cu toate ca acestea erau incluse in pret,la fel cum prin contract ,staer se obliga sa anunte eventuale intarzieri.mai mult ,dulapul avea usile prea mici si astept jumatatea lunii ian. pentru a-mi fi livrate cele bune.se pot lua masuri pentru aceasta bataie de joc?as vrea ca incompetenta si neseriozitatea pe banii nostri sa fie sanctionate.p.s. tot craciunul am montat mobila.va multumesc si astept un raspuns din partea dumneavoastra!
Buna ziua!
Am o mica problema legata de o firma de transport persoane din Bacau.De fapt, problema e mai mult legata de atitudinea unui "domn" sofer, care face mai mult pe seful, fata de calatori si drepturile acestora.
Tinand cont ca afara erau -24 de grade Celsius, acest domn sofer nu binevoia sa dea caldura in masina(mergem 30 km),iar atunci cand incercam sa-i explicam ca totusi este foarte frig, ne lua peste picior sau ne vorbea destul de urat, de parca beneficiem de un mare favor de pe urma dansului.
Stiu ca si noi, calatorii navetisti, avem si drepturi, nu numai obligatii.
Putem sa-l determinam sa-si schimbe putin atitudinea?!(macar de complezenta).
Multumesc!
unde pot face o reclamatie dak nu am apa curenta de 30 zile???locuiesc intr-o comuna din apropiere de Onesti....
buna ziua.sotul mes sava iulian are un credit de nevoi personale la bcr bacau.lunar platesc rata nefiind restantier ,dar in ultimul rind trimit pe un memru din familie sa-mi achite rata si stupoare ca imi ia 5 ron cu chitanta in fiecare luna pt ca nu sunt eu la ghiseu sami platesc rata . este legal ce face bcr ? va pot trimite ultimele 3 chitante de cind percep taxa pe taxa. va multumesc
cu stima sava iulian
am cumparat un loz ALBINUTA la pret de 3 RON si nu pot sa-l razuesc ..,,???? se rupe cartonul.Ce sa fac?
Buna ziua,
Ma numesc Asavoaei Aurel, locuiesc in Onesti jud. Bacau si va aduc la cunostinta urmatoarele:
incepand cu factura lunii iunie 2010, firma RCS-RDS a introdus la plata o asa numita taxa de mentenanta de 5 RON, pentru serviciul de telefonie asociat serviciilor de cablu TV si/sau Internet.
La data lansarii serviciului de telefonie de catre RDS acesta a fost promovat ca un serviciu complet gratuit oferit abonatilor de cablu TV si/sau Internet. Mai mult, pana in urma cu putin timp, aceeasi firma isi promova serviciile prin celebra reclama "4 la 2" (platesti pentru 2 servicii - TV+Internet si primesti gratis telefonie fixa&mobila).
In contractul de furnizare/prestare de servicii incheiat cu RDS sunt prevazute numai tarifele pentru abonamente si nu exista prevazuta aceasta taxa.
La punctul 3 din Contract "Tarife si modalitati de plata" se prevad urmatoarele:
3.1. tarifele, pentru serviciul ales de Beneficiar, sunt in valoare neta (TVA neinclus)
3.2 Tarifele pentru serviciile furnizate sunt stabilite in EURO. Tarifele in vigoare la data semnarii contractului pentru destinatiile si serviciile furnizate de RDS sunt redate in Anexa 3 a prezentului Contract, potrivit cererii exprese a Beneficiarului. Lista completa a tarifelor se gaseste la adresa Internet http://www.rdstel.ro pe care Beneficiarul o poate consulta conform art. 3.10 al prezentului Contract.
...
3.8. Beneficiarul poate contesta suma facturata in termen de cel mult 30 de zile de la data emiterii facturii, fara a fi exonerat de la achitarea integrala a facturii pana la data scadenta, urmand ca eventualele diferente sa fie corectate pe factura urmatoare emisa de RDS. Beneficiarul este de acord ca nu mai are dreptul sa conteste vreo factura dupa expirarea termenului stabilit in prezentul articol.
3.9. RDS isi rezerva dreptul de a modifica tarifele pentru serviciile ce fac obiectul prezentului contract.(...). RDS va putea majora tarifele in cazul cresterii:
* Tarifelor si taxelor de interconectare din contractele incheiate de RDS cu alti operatori;
* Tarifelor si taxelor pentru traficul international
* Tarifelo de energie electrica, tarifelor pentru servicii sau a preturilor pentru bunuri care au influenta directa sau indirecta asupra serviciilor furnizate;
* Impozitelor, taxelor, accizelor percepute de administratia publica centrala sau administratiile publice locale.
precum si in orice alte situatii asemanatoare cu cele de mai sus.
3.10. Beneficiarul are obligatia de a consulta, prin reprezentantii sai autorizati, tarifele in vigoare pe parcursul derularii contractului, la adresa Internet pusa la dispozitie de catre RDS sau la numerele de telefon ale Serviciului de Suport Clienti.
(...)
Avand in vedere ca:
- la incheierea contractelor cu persoane fizice firma RCS-RDS nu a mentionat ca anumite servicii sunt gratuite pe o perioada determinata; astfel a indus in eroare consumatorul care avea obtiunea de a alege si o alta firma care oferea servicii similare;
- cresterea de tarif nu se incadreaza in nici una din prevederile articolului 3.9 din contract,
va rugam sa cercetati legalitatea introducerii noii taxe.
Mentionez ca in prealabil m-am adresat firmei si mi-a confirmat ca aceasta taxa va fi permanenta.
Multumesc.
Cu stima,
Aurel Asavoaei