ANPC verifică în aceste zile modul în care companiile aeriene care nu şi-au putut efectua cursele au acordat asistenţă pasagerilor care plătiseră biletele pentru zborurile respective. Măsurile dispuse împotriva operatorilor economici care nu au respectat drepturile pasagerilor vor fi făcute publice în momentul finalizării controalelor.
La intervenţia Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bacău, Compania Blue Air, care opera zborul Bacau – Torino din data de 3 ianuarie 2008, a oferit asistenţă până la efectuarea zborului.
Din datele primite de la Aeroportul Henri Coanda – Bucureşti, în perioada 2 – 5 ianuarie 2007 au fost 76 de zboruri întârziate (decolări şi aterizări) mai mult de 120 minute.
Chiar dacă, în această perioadă, la sediul Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti au fost înregistrate doar 7 reclamaţii referitoare la întârzieri sau anulări de zboruri, în prezent, inspectorii de la Inspectoratul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti – Ilfov verifică dacă toate companiile aeriene de mai sus au respectat drepturile pasagerilor reglementate prin Regulamentul CE 261/2004 privind drepturile pasagerilor la asistenţă şi compensare în caz de refuz la îmbarcare, anulare sau întârziere prelungită a zborurilor şi anume:
– informarea în scris a fiecărui pasager cu privire la drepturile pe care aceştia le au în cazul în care zborul este întârzit cu mai mult de 2 ore sau anulat;
– deservirea pasagerilor: oferirea de mese şi băuturi răcoritoare direct proporţionale cu timpul de aşteptare; cazare hotelieră (o şedere de una sau mai multe nopţi sau, în cazul în care este necesar, o şedere suplimentară faţă de cea prevăzută de pasager); transportul dintre aeroport şi locul cazării (hotel sau altele); dreptul la două apeluri telefonice gratuite şi dreptul de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail; posibilitatea de a alege între rambursarea, în termen de sapte zile, a întregului cost al biletului, la preţul de achiziţie (pentru partea sau părţile de călătorie neefectuate şi pentru partea sau părţile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie iniţial al pasagerului), împreuna cu, dacă este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare iniţial, cât mai repede posibil.
Pentru faptul că pasagerii nu au fost informaţi în scris cu privire la drepturile pe care le au, compania poate fi sancţionată cu amendă cuprinsă între 300 şi 500 lei, pentru fiecare pasager, iar pentru faptul că pasagerilor nu li s-a acordat asistenţă, amenda este cuprinsă între 800 şi 1800 lei, pentru fiecare pasager în parte.
În ceea ce priveşte situaţia înregistrată la aeroportul din Bacău, la intervenţia Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bacău, compania Blue Air care opera zborul spre Torino din data de 03.01.2008, având 165 de pasageri înregistraţi, a oferit acestora asistenţă până la efectuarea zborului.
Vezi si:
Bilete de avion Bacau
Orar Aeroportul Bacau
Update in joi, 10-05-12 20:02
Chiar dacă nu sunt la fel de populare ca ruleta sau ca pokerul și nici…
Sala de Sport a Liceului Spiru Haret din Moinești a găzduit cea de-a XIV-a ediție…
Situat strategic în regiunea Moldovei, Bacăul a devenit în ultimii ani un hub important pentru…
Locuitorii din comuna Berești-Tazlău vor beneficia de testări medicale gratuite în cadrul caravanei „Nu am…
Sportivii Diaconu Ștefan Matei și Marius Mihai Manda au reprezentat cu succes Clubul Sportiv Municipal…
Tehnologia continuă să evolueze într-un ritm impresionant, iar gadgeturile inteligente devin tot mai prezente în…
Acest website folosește cookies.
Vezi comentarii
Companiei Blue Air ar trebui sa i se interzica functionarea in conditiile in care profitul acestei companii se bazeaza tocamai pe lahamitea oamenilor lasati sa astepte prin aeroporturi sau pusi pe drumuri pe cheltuiala proprie.
FIECARE client al companiei care a fost inselat TREBUIE sa se planga autoritatilor pentru ca aceasta companie sa fie inchisa.
Este intolerabil cum oameni nevinovati sunt lasati de autoritati in plasa acestor pungasi.
O ALTA cursa Blue Air a fost anulata in conditii umilitoare pentru persoanele care au platit bilete - Torino-Bacau/8 Ianuarie.
NU a existat un anunt oficial in legatura cu anularea zborului si nu s-a oferit pasagerilor un minim de comfort sau respect.