Finanţarea bibliotecilor şcolare se va face din bugetul anual al instituţiilor de învăţământ de stat în cadrul cărora funcţionează, din fondurile alocate pentru finanţarea de bază, potrivit unei ordonanţe adoptate de Guvern, în şedinţa din 26 ianuarie.
Ordonanţa modifică şi completează Legea bibliotecilor, urmărindu-se o mai eficientă administrare a patrimoniului cultural documentar naţional şi funcţionarea mai bună a bibliotecilor de drept public.
Potrivit actului normativ, Consiliile locale pot finanţa programe culturale, achiziţii de documente, lucrări de investiţii pentru bibliotecile judeţene. Autorităţile locale pot contribui, de asemenea, la acoperirea cheltuielilor materiale şi de capital pentru bibliotecile judeţene. Activitatea Bibliotecii Metropolitane Bucureşti este finanţată din bugetul municipiului, iar cea a Bibliotecii Naţionale se finanţează integral de la bugetul de stat.
Modificările legislative permit, de asemenea, acoperirea cheltuielilor de dotare a bibliotecilor de drept public şi din veniturile proprii ale acestora şi lărgirea ariei de titluri care pot fi achiziţionate prin includerea titlurilor din producţia editorială retrospectivă.
Actul normativ modifică reglementarea înfiinţării bibliotecilor publice de drept privat. Astfel, acestea pot fi înfiinţate de persoane fizice sau juridice, române sau străine, cu avizul de specialitate al Comisiei Naţionale a Bibliotecilor şi cu decizia de autorizare emisă de Ministerul Culturii şi Cultelor sau de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
Legislaţia în vigoare precizează că persoanele fizice sau juridice române sau străine pot înfiinţa şi finanţa biblioteci publice de drept privat pe teritoriul României, pe baza metodologiei elaborate de Comisia naţională a bibliotecilor.
Ordonanţa reorganizează Comisia Naţională a Bibliotecilor în vederea corelării statutului acesteia cu cel al altor comisii care funcţionează pe lângă Ministerul Culturii şi Cultelor. Astfel, Comisia va fi formată din 23 de membri, din care şase vor fi desemnaţi de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, şase de Ministerul Culturii şi Cultelor, doi de Academia Română şi cinci din partea asociaţiilor profesionale de profil.
De asemenea, din Comisie vor face parte şi un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor, unul al Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiilor şi doi din partea Patriarhiei Române.
Sursa: Amos News
În era tehnologiei, obținerea rapidă a unui credit online poate deveni soluția ideală pentru a-ți…
Bacăul este un loc privilegiat pentru pasionații de hiking și trekking, datorită apropierii de munții…
Chiar dacă nu sunt la fel de populare ca ruleta sau ca pokerul și nici…
Sala de Sport a Liceului Spiru Haret din Moinești a găzduit cea de-a XIV-a ediție…
Situat strategic în regiunea Moldovei, Bacăul a devenit în ultimii ani un hub important pentru…
Locuitorii din comuna Berești-Tazlău vor beneficia de testări medicale gratuite în cadrul caravanei „Nu am…
Acest website folosește cookies.
Comentează